Microsoft призна, че е похарчила 6 млрд. долара напразно
Microsoft, която придоби aQuantive за 6 млрд. долара преди пет години, обяви, че ще отпише 6.2 млрд. долара от фирмата си за онлайн реклама. Покупката на aQuantive през 2007 г. беше най-голямата придобивка на Microsoft дотогава.
От компанията уточниха, че не очакват тази обезценка да „има ефект върху дейността и финансовото представяне“ на компанията, но на практика тя обезсмисля придобиването на aQuantive преди пет години.
„Що се отнася до Bing- търсачката на Microsoft, тя е повишила резултата си на американския пазар и приходите от нея се се увеличили. MSN остава най-големият портал на 29 пазара в света и сътрудничеството с Yahoo продължава да се разраства географски“, се казва в съобщение на компанията, цитирано от агенция Франс прес.
„Въпреки че придобиването на aQuantive продължава да предоставя на Microsoft средства за онлайн рекламни услуги, то не ускори растежа на очакваното ниво и това допринесе за обезценката“, се казва в съобщението.
Информацията не повлия чувствително върху акциите на компанията, които загубиха 0.36% до 30.45 долара в следборсовата търговия. Въпреки това очакванията бяха, че Microsoft ще обяви нетна печалба в размер на около 5.25 млрд долара за четвъртото тримесечие, което вече няма как да се случи.
Компанията ще оповести резултатите си за 19 юли.