Изкуствен интелект прави резервации и избира подаръци вместо нас
Разплащанията през последните няколко години претърпяха изключително бурно развитие, а за много потребители смартфонът вече не просто замества портмонето, но заедно с него и банковия клон, застрахователния брокер, офисът на инвестиционния посредник и още много други физически локации.
Каква обаче ще е следващата стъпка? Могат ли мобилните приложения, не просто да ускоряват процеса на покупката, но и да ни "отменят" в рутинните задачи по нейната организация?
Според Mastercard отговорът на този въпрос е положителен, а доказателството за него а приложението AskPLEEZ!, което вече е достъпно и в България за собствениците на премиум картите на компанията - Gold, Platinum, World и World Elite.
"AskPLEEZ! е приложение, базирано на изкуствения интелект, което може да помогне на потребителите в много отношения и да направи живота им по-лесен. То може да запазва маси в заведения, да прави резервации за хотели и самолетни билети и дори да избира подаръци за всякакви поводи", разказва пред Profit.bg Найден Маречков, който е продуктов директор в Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Приложението AskPLEEZ! е разработено в партньорство с AXA Travel Assistance и технологичната компания WiDii, която има редица разработки в областта на изкуствения интелект.
"Основното предимство на приложението е, че то е комбинация между изкуствения интелект, който отговаря за около 70% от процесите и операциите и човешкото отношение, тъй като останалите 30% се управляват от хора", казва още Маречков.
Можете да попитате AskPLEEZ! всичко, след което алгоритъмът, на база на това, което вече знае за вас, както и на уточняващите въпроси, които може да ви зададе, ще предложи най-оптималното решение.
Маречков даде пример с избора на подаръци - питате AskPLEEZ! какво би предложил за подарък по определен повод, след което приложението пита дали подаръкът е за мъж или за жена, на каква възраст е и какви са неговите интереси. На база на тази информация той може да даде няколко предложения, от които потребителят да избира.
"Имахме конкретен пример с избор на подарък за приятел, като казахме на приложението, че обича да спортува и да пътува. То даде няколко предложения, включително екшън камера, с която да снима приключенията си и ваучер за СПА хотел. А накрая приложението може да организира самостоятелно покупката и доставката на самата стока", разказва още Маречков.
По думите му обработката на заявките се извършва денонощно във всеки ден от седмицата. Отговорността на служителите е да "филтрират" отговорите, които дава изкуственият интелект, така че те да са релевантни на това, което интересува потребителите. Той обаче уточнява, че AI има способността да се "учи" и с всяка следваща заявка да бъде по-адекватен на нуждите на клиентите.
"Например, ако поискате резервация за почивка, той може да ви предложи даден хотел. Вие обаче можете да отбележите, че не обичате да отсядате в хотели, а в къщи за гости. При следващото питане той ще се съобрази с това и повече няма да ви предлага хотели", казва още Найден Маречков.
По думите му AskPLEEZ! може да подава и всякаква необходима информация, която иначе потребителят трябва да търси в отделни източници и да губи време. Например, ако искате да пътувате до дадена държава и ви интересува какъв е режимът за посещение, изискват ли се PCR тестове, карантина и т.н., единственото, което трябва да направите, е да попитате приложението.
Според Найден Маречков един от най-големите плюсове на приложението е, че то "говори и разбира" български език. България всъщност е първата държава от Европа, в която то става достъпно за премиум картодържателите на Mastercard, тъй като до този момент е работело само в САЩ и Канада, съответно на английски и френски език.
Маречков разкри още, че AskPLEEZ! продължава да се развива, като една от посоките е то да предлага услуги и за търговците, а не само за потребителите. То може да им бъде полезно при много от рутинните задачи, които изискват усилия и отнемат много от времето на търговските мениджъри - управление на доставки, складови наличности и др.