Ръстът на световната икономика и бизнеса се отразява благоприятно и на акциите на хотелите и туристическите фирми за пътувания по света, с настъпването на летния сезон.

Индексът, базиран върху акциите на 17-те хотела, следени от IBD регистрира на 9 февруари исторически максимум, повишавайки се с 35% от август месец миналата година.

Добре се представят и акциите на компаниите за туристически услуги онлайн, като вчера тези на Expedia поскъпнаха до нов годишен максимум, повишавайки се от началото на годината с 11%.

До максимум за последната една година поскъпнаха на 22 март и акциите на компанията за продажба на билети онлайн - щатската Priceline.com, които от началото на годината са поскъпнали с 24%. Книжата на Travelzoo също се повишиха значително с 23% от началото на годината, като скоро на борсата ще се присъединят и конкурентите им Orbitz.

Ръстът на щатските компании за туризъм и отдих става реалност въз основа на очаквания ръст на продажбата на услуги към чужбина и въпреки несигурността на щатския пазар.

Притеснения относно успешността на летния туристически сезон в САЩ се внасят и от продължаващото поскъпване в цената на бензина, което оскъпява летните екскурзии за американците.

Международният бизнес на хотелската верига Marriott например е регистрирал ръст от 39% през изминалата година, на фона на ръста от 5% в общите продажби на компанията и от по-малко от 4% в САЩ. Увеличил се и делът на бизнеса на компанията в чужбина до 11% през изминалата година, в сравнение с 9% през 2005 година и 6% през 2004 година.

Международното си присъствие са повишили и от хотелската верига Hilton, като специалистите прогнозират този тренд да се запази и през настоящата.

Благодарение на ръста си на продажбите към Европа, щатската компания Priceline е повишила продажбите си с 17% през изминалата година, докато печалбата й е нараснала с 48%. Специалисти прогнозират ръст в печалбата на компанията от нови 40% през настоящата година.