Еърбъс обяви още подробности от програмата си за преструктуриране, след като ръководството на компанията и профсъюзите обсъдиха създаването на нова трансгранична организация, която има за цел да предотврати повторно забавяне на сроковете и проблемите с гигантския Еърбъс А380, предаде АП.

Натрупването на две години закъснения на А380 намали с повече от 5 млрд. евро (6,6 млрд. долара) прогнозата за печалбата на Еърбъс за 2006 - 2010 година. Проблемите с електричеството и липсата на координация и комуникация между германските и френските инженери се посочват като основна причина за забавянето на програмата.

Средството за излизане от кризата е планът за преструктуриране, който има за цел да донесе годишни спестявания от 2 млрд. евро (2,6 млрд. долара) за 3 години чрез съкращаване на работни места и намаляване на разходите.

Подробности за плана бяха представени на Съвета на европейските заводи на Еърбъс вчера и на съветите на националните заводи днес, като основна тема на разговорите бе създаването на нова трансгранична организация в четири центъра.

Всеки център ще бъде базиран в различна страна - Франция ще ръководи центъра за самолетната структура, Германия ще отговаря за фюзелажа (самолетния корпус), Великобритания ще контролира самолетните крила, а Испания ще се грижи за задната част на самолета.

Новата организация ще помогне на Еърбъс да спести пари и да засили водещата си роля, твърди компанията.

По юридически причини Еърбъс ще задържи регионалните си директори, но те вече няма имат оперативен контрол. Финансовият отдел, управлението на персонала, инженерингът и доставките също ще бъдат централизирани.