От Херти възнамеряват да използват набраните от първичното публично предлагане средства за финансиране на четиригодишна инвестиционна програма 2007-2010 г. До 2010 г. ръководството на компанията планира да разпредели 25.895 млн. лв. в четири основни направления – за увеличаване на пазарен дял, намаляване на себестойността на продукцията и повишаване на производителността, развойна дейност и иновации, опазване на околната среда и енергийна ефективност. Това пише в подготвената документация за провеждане на предстоящото IPO.

Източниците на финансиране на инвестиционната програма ще са три. Първият е посредством увеличението на капитала чрез предлагане на до 3 млн. нови акции при минимална емисионна стойност от 3.1 лв. (разходите по IPO-то и възнаграждението на мениджъра възлизат на 242 530 лв.), които се предвижда да бъдат реализирани основно през 2008 г. Вторият източник на финансиране е чрез други привлечени средства в размер на 11.928 млн. лв. Собствените средства, които ще се инвестират са третият източник и са за 4.792 млн. лв.

За увеличаване на пазарния дял от Херти планират да насочат общо 10.463 млн. лв. като във времето сумата е разпределена по следния начин: 2007 г. - 880 124 лв., 2008 г. - 6.650 млн. лв., 2009 г. - 2.445 млн. лв., 2010 г. - 488 958 лв.

Основната сума от 9.584 млн. лв. ще се инвестира за придобиване на дълготрайни активи, като сгради, оборудване и машини. За проектиране, строителство и оборудване на сграда за пластмасово производство са предвидени 2.934 млн. лв. Сумата от 782 332 лв. ще се вложи в машина за страничен печат и акцизна марка на капачките за Франция.

В проектирането и строителството на сграда за производствени цели и складови площи (1 500 кв. м) са предвидени 977 915 лв. За осигуряване на машина за страничен печат върху капачките за пазарите от Южна Африка и Южна Америка ще се инвестират 1.173 лв. В линия за лакиране и печат на алуминиево фолио ще се насочат 2.934 млн. лв. и др.

Инвестицията за учредяване на дъщерна фирма Херти Англия, чрез закупуване на съществуваща компания във Великобритания възлиза на 293 375 лв. За разширяване на пазарния дял към Румъния от Херти планират да насочат през 2008 г. 586 749 лв.

Второто по-сериозно инвестиционно направление на компанията е за намаляване на себестойността на продукцията и повишаване на производителността. Общата сума за постигане на целите възлиза на 10.620 млн. лв. От тях 7.491 млн. лв. ще се насочат за инвестиции в ДМА, а 3.129 млн. лв. ще се използват за оптимизиране на сроковете за плащане на доставчици.

Сумата за развойна дейност и иновации възлиза на 2.073 млн. лв. В опазване на околната среда и енергийна ефективност от Херти планират да насочат 2.738 млн. лв. Тук влизат инвестиции в катализатори на старите производствени мощности, инсталиране на мощности от когенерации (посредством газопровод), преобразуване на парното в базата в Плиска от дърва на метан.

Приходите за Херти от реализирана продукция към 30 юни 2007 г. са 13.079 млн. лв. при 21.034 млн. лв. в края на 2006 г. и 20.605 млн. лв. за 2005 г. Постъпленията за 2004 г. са 16.443 млн. лв.

Печалбата на компанията за полугодието на миналата година е 221 хил. лв. при 198 хил. лв. година по-рано.

Сумата на активите в началото на юли 2007 г. е 25.616 млн. лв. при 13.551 млн. лв. към юни 2006 г. Към юли собственият капитал на Херти е 13.330 млн. лв., а основният е 12 млн. лв. Пасивите тогава възлизат на 12.286 млн. лв.

Публичното предлагане ще се състои на 25 януари. Емисията, която ще бъде предложена за продажба, е в размер на 3 милиона нови акции и до 1.4 милиона стари акции от капитала на Херти АД, с номинална стойност 1 лев и минимална емисионна стойност 3.10 лева за акция. При успешно записване на всички, капиталът на компанията ще бъде увеличен до 15 милиона лева, с номинал от 1 лев.

Дружеството, произвеждащо алуминиеви винтови капачки, създаде дъщерни дружества във Франция и Англия.

В момента 33% от капитала на Херти са собственост на Александър Юлиянов, 8% на Елена Захариева, 25% на Захари Захариев и 34% на австрийското дружество Майер Експорт-Импорт ГмбХ.