Италианският производител на яхти Ferretti планира IPO след ноември
Италианската компания производител на луксозни яхти Ferretti може да пристъпи към плановете си за първично публично предлагане на акции след ноември, но окончателното решение ще зависи от пазарните условия, споделя CEO-то на компанията пред Reuters.
Пазарните условия все още остават трудни, според Винченцо Канатели. През септември компанията ще прецени как се развиват пазарите, но за IPO не би могло да се говори преди есента, тъй като от Ferretti публикуват годишните си резултати през октомври. След ноември първичното публично предлагане на акции на компанията би могло да се осъществи.
Канатели отказва да разкрие ценови диапазон, в който ще бъдат предложени книжата, както и ръст на приходите за годината, приключила на 31 август, но споделя, че увеличението в продажбите на мега яхти, които обикновено са дълги над 20 метра, ще направят 2007-2008 “добра година” за компанията, независимо от лошите икономически условия.
Покачващите се цени на горивата няма да попречат на продажбите на Ferretti, тъй като те не би трябвало да спират купувачи, които имат желание да похарчат 5, 10 или 15 млн. евро за луксозна яхта.
Компанията, която притежава марките Riva и Pershing, е 51% собственост на базирания в Лондон фонд Candover, който я закупува от конкурентния фонд Permira през 2006 г. Permira обаче все още притежава 9-процентен дял от нея.
Ferretti беше оценена на 3 млрд. евро от Financial Times през април. Компанията стана публична с листване на Миланската фондова борса през 2000 г., но Permira отново я превърна в частно притежавана компания две години по-късно. Впоследствие фондът продава контролния пакет на Candover през 2006 г.
Mediobanca и Merrill Lynch ще бъдат световни координатори на очакваното публично предлагане, докато Citi и UBS ще бъдат поематели на емисията.
Трудностите, които компанията изпитва в САЩ, се компенсират от ръст на продажбите в Източна Европа и Южна Америка и от новите възможности на развиващи се пазари като Индия и Китай, според Канатели.
Процъфтяващият пазар на Персийския залив, където повече от петорното покачване на цените на петрола от 2002 г. насам насърчава икономическия растеж, може да се превърне във важен пазар за Ferretti, според Канатели, който добавя, че компанията в момента продава по няколко десетки яхти годишно в региона.