Как да общуваме със служителите?
В момента в повечето фирми няма увеличение на заплатите, всички те се справят по своему с проблемите свързани със световната финансова криза и повече от всякога, служителите се ослушват за повече информация относно бъдещето на компанията си.
Доколко служителите трябва да бъдат информирани за положението на компанията? Бизнес списанието Форбс дава няколко съвета за това как да говорите с подчинените си. Те са валидни не само в сегашната трудна ситуация, а и по принцип:
Не употребявайте думите „Никога" и „Винаги"
Това са твърде силни думи, използвайте ги на собствена отговорност. Ситуациите се променят, което налага и промяна на правилата от време на време. Бизнес консултантът Пол Бернард дава за пример счетоводна къща от Манхатън. В дните след атентатите от 11 септември 2001 г. те уверили работниците си, че няма да има съкращения, защото не били пряко засегнати. В рамките на една година обаче, се оказало че бизнесът им е сериозно пострадал от последствията и те провели масирани съкращения. Днес, осем години по-късно, доверието между шефовете и служителите все още не е възвърнато.
Предварителна информация не се дава
Независимо дали е добра или лоша, информацията се дава само след като е окончателна. Изтичането на сведения може само да доведе до игра на „развален телефон".
И те не очакват да им споделите всичко
Служители сами знаят, че не могат да научат всичко, но не бива да бъдат държани и в невиделица. Нови клиенти, нови продукти - някои неща не е нужно да са чак такава тайна.
Лошите новини се съобщават лично
Съкращения, намаление на заплатата и други лоши новини се съобщават лично, а не по телефон или като накарате някой друг да говори със съответния служител.
Всички в един глас
Уверете се, че всички мениджъри във фирмата говорят в един глас - тоест има единство в изискванията, правилата на работа и стандартите.
Пресата научава последна
Не е добре хората, които работят в една компания да научават за новините около нея от вестници, телевизия или други източници.
Когато имате съмнения се обадете на адвоката си
Ако сте изпаднали в деликатна ситуация, съветът от юрист е винаги най-доброто решения. Така можете да си спестите много главоболия за в бъдеще.