Златните компании
Миналата година беше най-лошата за луксозните марки. Продажбите им паднаха със средно 8% в глобален мащаб. Според експерти, обаче, световните икономики вече се възстановяват, а когато кризата окончателно приключи, тези десет марки ще заблестят повече от всякога, пише „Форбс".
10: Porsche
Компания майка: Porsche
Стойност на марката: 4.8 млрд. долара
Продажби: 8.7 млрд. долара
В последната си реклама Porsche твърдят, че модел 911 е едва ли не стока от първа необходимост. Малко са луксозните марки, които могат да убедят клиентите си, че ултраскъпите им продукти са задължителни за тях.
9: Cartier
Компания майка: Richemont
Стойност на марката: 5.4 млрд. долара
Продажби: 3.3 млрд. долара
Cartier има за цел да направи Китай основния си пазар в следващите три години. В момента марката има там 32 бутика в 18 градове, като целта им е магазините да станат най-малко 55.
8: Rolex
Компания майка: Rolex
Стойност на марката: 5.5 млрд. долара
Продажби: 3.4 млрд. долара
Компанията очаква продажбите тази година да скочат с 15%, заради новите й пазари като Китай.
7: Chanel
Компания майка: Chanel
Стойност на марката: 5.6 млрд. долара
Продажби: 3.3 млрд. долара
Компанията все още се ръководи от мотото на Коко Шанел „Модата отминава, но стилът остава вечен".
6: Hermes
Компания майка: Hermes
Стойност на марката: 5.7 млрд. долара
Продажби: 2.5 млрд. долара
Компанията стана известна преди години с това, че купувачите се записваха в списък от чакащи, за да си купят чанти с цена между 6 000 и 100 000 долара.
5: Coach
Компания майка: Coach
Стойност на марката: 7.4 млрд. долара
Продажби: 3.2 млрд. долара
Миналата година компанията реши да намали цените си и продажбите скочиха. В момента повече от половината й продукти са с цена под 300 долара.
4: Gucci
Компания майка: PPR
Стойност на марката: 8.2 млрд. долара
Продажби: 3 млрд. долара
Компанията има ново CEO и нова стратегия, а именно - да намали броя на продуктите, като спре някои от вариациите на един и същ модел.
3: Mercedes-Benz
Компания майка: Daimler AG
Стойност на марката: 18.8 млрд. долара
Продажби: 63.2 млрд. долара
В момента компанията се конкурира с BMW за лидер на луксозните марки коли в Китай. Докато повечето компании на луксозния сегмент предприеха намаление на цените, Mercedes заложи на това да акцентира на историята и реномето си.
2: Louis Vuitton
Компания майка: LVMH
Стойност на марката: 19 млрд. долара
Продажби: 6.3 млрд. долара
За своите 156 години история Luis Vuitton се гордее най-много с това, че никога не е обявявала отстъпки. Това припомня на клиентите, каква е стойността на онова, което купуват.
1: BMW
Компания майка: BMW
Стойност на марката: 19.9 млрд. долара
Продажби: 56.6 млрд. долара
BMW в момента успешно увеличава пазарния си дял в Китай. Там компанията залага на производството на коли по поръчка.
Станете наш почитател във Facebook