Л. Леков: Интернет пазарът се възстановява
Пазарът на интернет рекламата у нас се очаква да нарасне с между 5 и 10% през тази година, прогнозира Любомир Леков от „Инвестор БГ". През 2011 година той ще има по-сериозен ръст от поне 15%, допълни още Леков, тъй като съседните пазари в Източна Европа регистрират много по-голямо съживяване.
И както кризата дойде у нас с известно закъснение, така и възстановяването ще дойде малко късно.Изминалата година бе сравнително тежка, но смятаме, че пазарите започват да се нормализират.
Ръстът в сектора се запазва, като в Европа започва да има силно нарастване на онлайн-рекламата. Интернет сектора е сравнително устойчив на кризата, като ръст у нас той регистрира щ дори и в момент на криза.
Секторът е със значителен потенциал, тъй като все още делът му е изключително нисък. И докато в развитите страни той заема до 20-25%, у нас той е едва 4%.
Разходът за онлайн-реклама в някои страни като Дания възлизат на 115 евро, докато у нас се харчат едва 4 евро, което представя и сериозния потенциал за ръст.
Трябва да се спомене също така, че пазарът на онлайн индустрията е изключително конкурентен. Съществува сериозна връзка между броя на потребителите и пазарния дял на отделните пазарни играчи.
В момента е правилното време да се инвестира в сектора, прогнозира Леков. Все по-голям интерес се очаква да има към така наречените услуги с добавена стойност, където интернет потребителите плащат за определени услуги. Таргетираната реклама е друга сфера, към която има сериозен интерес.
По отношение на плановете на компанията Леков сподели, че най-вероятно ще се търси увеличение на капитала през фондовата борса през следващата година. Макар борсата да претърпява сериозни трудности през последните няколко години, на пазара има сериозен интерес към добри проекти, заключи Леков.