Goldman Sachs подобрява репутацията си, продавайки неудобен актив
Фондът Goldman Sachs Capital Partners III, принадлежащ на едноименната инвестиционна банка, се избави от дела си в издателство, притежаващо сайтове за обяви за секс услуги. Банката се решила на тази стъпка, за да подобри репутацията си.
Последният скандал, свързан с разобличения на някои практики на мениджмънта на Goldman Sachs, стана причина американският гигант да е следен с особено внимание както от медиите, така и от конкуренцията. Затова банката се старае по всякакъв начин да очисти клеймото от името си.
Така фондът за преки инвестиции GS Capital Partners III реши своевременно да се договори за продажбата на 16-процентния си дял в издателството Village Voice Media, собственик на портала Backpage.com., който от своя страна публикува обяви от интимен характер, включително и за платен секс. Той често е обект на обвинения в сводничество, включително и сред непълнолетни, както и търговия с хора.
От банката заявяват, че планирали продажбата още през 2010 г., защото подобен актив е „неудобен за дейността на институцията“.
Не се разкрива стойността на сделката, но през 2000 г. банката вложи в издателството 30 млн. долара и със сигурност е продала дела си на загуба.
По данни на AIM Group петте сайта на Village Voice Media за секс услуги са донесли на издателството приход от реклама от 3.1 млн. долара само за февруари. 80% от парите се падат на въпросния Backpage.com.