Делът на Apple от продаваните таблети пада с 14 процентни пункта за година
Най-голямата компания по пазарна капитализация в света Apple Inc. е запазила лидерската си позиция за най-продаван таблет през третото тримесечие, но компанията е загубила сериозни позиции спрямо базираните на Android конкурентни продукти.
През третото тримесечие на годината 55% от продадените таблети са били с марката iPad. Около 44% от продадените устройства са били с операционна система Android.
Въпреки че Apple успява да задържи лидерската си позиция по продажби, делът от общите продажби се понижават с 14 процентни пункта в сравнение със сравнимото тримесечие на миналата година.
Тогава щатският производител е контролирал 69% от продажбите на тези мобилни устройства.
Делът на продажбите на таблети през третото тримесечие за водещата щатска компания е бил най-нисък от представянето на модела iPad през 2010 година, сочи още изнесеният доклад.
Според прогнози на Gartner около 1.2 милиарда смартфона и таблета ще бъдат продадени през следващата година.
До 2016 г. пък две трети от хората, притежаващи мобилно устройство, ще имат смартфон, а 40% - мобилен телефон.
Нека припомним, че на 24 октомври Apple представи официално миниверсия на своя таблет iPad, замислен да конкурира продуктите на Amazon и Google.
Ipad Mini с размер от 7.9 инча (19.9 см) отбеляза дебюта на Apple в пазарния сегмент на по-малките таблети. Цената на устройството ще бъде между 329 и 659 долара, което е далеч над цените на конкурентните таблети с подобни размери от малко над 200 долара.
Компанията обяви също, че пуска четвърто поколение на традиционния си iPad с подобрения в графиката и скоростта на процесора - дни преди очакваното представяне на таблета Surface на конкурента Microsoft.