Съкращения и закриване на автомобилни заводи в Европа
Надзорният съвет на General Motors реши да затвори завод на компанията в Германия, който произвежда автомобили от марката Opel. Това ще е първият случай на затваряне на автомобилен завод в страната от десетилетия.
Общо 3 000 служители ще изгубят работата си, според Reuters.
GM не е единственият автопроизводител, който има проблеми на Стария континент. Затварянето на завода, което трябва да се случи в края на 2014 г., е индикатор за това колко слаб е европейският пазар на автомобили в последните години и че това вероятно ще продължи.
Вторият най-голям европейски производител - PSA Peugeot Citroën, обяви, че ще закрие близо 10 000 работни места и свой завод до Париж. През миналата година компанията дори продаде централата си във френската столица, за да намали задълженията си.
От Ford обявиха през миналия месец, че ще изплатят най-малко 750 млн. долара на служителите в завода си в Генк, Белгия, който ще бъде закрит в края на следващата година, според France 24.
И докато GM се надява да излезе на печалба в Европа до 2015 г. след повече от десетилетие на загуба, компанията насочва вниманието и надеждите си за ръст към Китай.
Марката Buick на GM се справя много по-добре в Китай, отколкото в САЩ, а Cadillac иска да утрои продажбите си на най-големия автомобилен пазар до 2015 г.
Opel произвежда коли в завода си в Бохум от 1962 г. и инвестира 175 млн. евро в него през 2011 г.