Масовият инвеститор ще се върне към българските взаимни фондове, когато на Българската фондова борса се отбележи 50% ръст от текущите нива. Такава прогноза даде Петко Вълков, изпълнителен директор на Конкорд Асет Мениджмънт, по време на форума „Шумът на парите“.

Инвеститорите неоснователно обвързват в съзнанието си българските договорни фондове с родната фондова борса и управляващите дружества трябва да прекъснат тази връзка, според Вълков.

Кризата на българския капиталов пазар оказа изключително негативно влияние върху цялата индустрия на взаимните фондове, а не би трябвало, казва Вълков. В последните 4 години значително се е увеличил броят на фондове, които предлагат инвестиции глобално, в САЩ, в конкретни сектори или региони, предлагайки нелоша доходност. Към момента обаче все още никой не иска дялове от тези фондове, само заради уплахата от срива на БФБ.

Договорните фондове се развиха значително като разнообразие и в момента гамата на риска и доходността е много по-широка, отколкото през 2007 г., когато беше отбелязан най-големия интерес към тях“, казва Вълков.

Вълков напомни и предимствата на инвестициите в такива схеми – ясната и точна експозиция към определени активи, ликвидността, липсата на данък върху печалбите от търговия с дялове от договорни фондове и добрата защита срещу инфлационния риск, който в дългосрочен план е най-важния риск за съхраняването на финансовото богатство на населението.

През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.

Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.

Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.

Пълната програма на събитието можете да откриете тук