Продажбите на велосипеди превишиха продажбите на автомобили през 2012 г. в 26 от 28-те страни членки на Европейския съюз, съобщава Би Би Си, позовавайки се на организацията, която защитава интересите на производителите на велосипеди. Само в Белгия и Люксембург броят на продадените автомобили е по-голям от този на велосипедите.

Експертите предполагат, че тенденцията е обусловена от резкия спад на търсене на автомобили вследствие на кризата на европейския континент.

В частност Италия е предпочела повече велосипеди за първи път от 50 години. През 2012 г. в страната са купени 1.6 млн. велосипеда срещу 1.4 млн. автомобила. Според италианските медии през 2011 г. продажбите на автомобили са паднали на нивото от 1964 г.

Властите в Милано наскоро обявиха създаването на програма за обществени велосипеди под наем, направена по подобие на Париж и Лондон, в които велосипедите навлязоха широко в обществения транспорт.

В испанската столица Мадрид властите пристъпиха към създаването на т. нар. „зелен пръстен“ - 10 км велосипедни алеи, които ще опасват целия град.

„Все повече хора предпочитат велосипедите, отдавайки дан на модата, но съществуват и икономически причини за този избор“, коментира ръководител на магазин за велосипеди в Португалия на име Педро Карвалхо.

През 2012 г. във Великобритания са продадени почти 3 млн. колела срещу 2 млн. леки коли. Властите в Лондон заявяват, че количеството пътувания с колело в британската столица за последното десетилетие се е увеличило с 66% до 2011 г. Остават обаче опасенията доколко велосипедният транспорт е безопасен в голям мегаполис като Лондон. Само за две седмици през ноември тази година броят на загиналите при пътнотранспортни произшествия с велосипед по лондонските улици достигна шест души. Страната ще отдели около 150 млн. паунда до 2015 г. за модернизация на пътищата, така че те да станат удобни за движение с колело, както и за изграждане на велоалеи. Нови центрове на велосипедния транспорт ще станат Манчестър, Лийдс, Бирмингам и др., както и студентските Оксфорд и Кембридж.