Бутици се разпродават масово с до 40% отстъпка в цялата страна, показа проверка на „Новинар”.

Вместо да търгуват дрехите в магазините си на промоция, предприемачи предлагат самите имоти с ударни намаления.

Сред топ предложенията е малък бутик от 30 квадрата в курорта Св. св. Константин и Елена за 10 хил. лв. Преди няколко месеца цената на обекта е била с 43.74% по-висока. Включен е и годишният наем за земята на обекта от 6000 лв.

Магазин във Велико Търново се продава за 22 500 евро. Разположен е върху 41 кв. м, а предишната му цена е била 25 500 евро. В Плевен пък може да се купи търговски обект от 30 квадрата, намален с 30 на сто, който струва 16 000 евро.

По-скъпи са офертите за София, но обявите са за апетитни имоти в центъра на града - действащ магазин на ул. „Ангел Кънчев” близо до ул. ”Солунска”. Намира се в сграда паметник на културата от 1930 година на партерния етаж.

Подходящ е и за бутик, и за заведение. Площта му е 190 кв. м, а цената е 360 000 евро, намалена от 368 999 евро.

В квартал „Подуяне” се предлага магазинно помещение от 95 квадрата. В момента функционира като зала с две съблекални, две тоалетни, рецепция и кухненски бокс. Може да се купи за 65 000 евро, намален от 75 600 евро.

Най-големи са намаленията на магазините в по-крайните квартали. Според експертите една от причините за разпродажбите е конкуренцията на моловете. „Магазините на второкласни и третокласни улици трудно могат да оцелеят”, уточни пред „Новинар” зам.-председателят на националното сдружение „Недвижими имоти” Добромир Ганев.

По думите му големите търговски центрове оказват натиск върху магазинчетата в крайните квартали, въпреки че има и марки, които се продават успешно и в тях.