Bayerische Motoren Werke AG (BMW) планира да инвестира около 1 млрд. долара в нов завод в Мексико, настигайки германските си конкуренти в производството на луксозни автомобили в латиноамериканската държава, информира Bloomberg, позовавайки се на запознат източник.

Вторият завод на BMW в Северна Америка ще произвежда около 150 000 автомобила на година, когато производството започне през 2019 г., според същия източник. Заводът ще се намира в Сан Луис Потоси, на около 400 км северозападно от Мексико сити, а в него ще работят около 1 500 души.

BMW ще публикува подробности около решението на 3 юли, според говорителя на компанията Матиас Шмид.

Производителят на марките BMW, Mini и Rolls-Royce е последният от водещите три компании в сектора на луксозните автомобили, който планира да произвежда коли в Мексико, където разходите за труд са на около 20% от нивата в САЩ.

Притежаваната от Daimler AG Mercedes-Benz обяви миналата седмица, че планира да произвежда автомобили заедно с луксозното подразделение на Nissan Motor Co. Infiniti от 2017 г. в Агуаскалиентес. Audi, която е собственост на Volkswagen AG, пък планира да започне да произвежда SUV модели в Сан Хое Киапа през 2016 г.

Ациите на BMW поскъпнаха с 1.3% до 94.50 евро по-рано днес. Книжата са добавили 10% към цената си от началото на годината, което определя на компанията пазарна капитализация от 60.5 млрд. евро (82.8 млрд. долара).

Продажбите на марката BMW скочиха с 12% до 157 382 продадени автомобила в САЩ през първото полугодие на 2014 г. Ръстът се дължи на търсенето на модела на 4-та серия купе и на SUV модела X3, който се произвежда в Южна Каролина.

Продажбите на Mercedes нарастват с 6.8% до 151 624 автомобила за периода, докато Audi е продала 74 277 коли, или с 14% повече в сравнение с преди година.

Производството в Северна Америка помага на европейските автопроизводители да намалят последствията от колебанията в обменния курс при долар/евро. Валутните изменения могат да повлияят на приходите на автомобилното подразделение през тази година, обявиха от BMW през март.

Заводите в Мексико осигуряват на производителите безмитен достъп до САЩ, докато в същото време им позволяват да поддържат по-ниски разходи.

Решението за нов завод в Мексико идва след плановете на BMW да инвестира 1 млрд. долара за увеличаване на производствения капацитет с 50% в завода на компанията в Южна Каролина. До 2016 г. заводът ще може да произвежда по 450 000 автомобила на година, в това число и новият SUV модел X7.