Продажбите на смартфони в Китай с първи спад от девет години
От известно време специалистите предупреждават, че пазарът на смартфони в Китай достига своята зрялост и сериозно забавя темповете си на ръст. Налице обаче са първите доказателства за това.
Продадените смартфони в Китай през първото тримесечие са се понижили за пръв път от девет години насам, според доклад на консултантската компания IDC.
Виж още: Златистото е най-новия тренд при смартфоните
За изминалото тримесечие в страната са продадени 98.8 милиона смартфона, което е понижение с 4% на годишна база и с 8% на тримесечна база.
„Китайският пазар на смартфони често се приема от пазарните участници като развиващ се пазар, но реалността е, че страната много повече прилича на развитите пазари като САЩ, Веаликобритания, Австралия и Япония“, според изявление на IDC.
Резултатът от това е, че производителите ще срещат все по-големи предизвикателства в това да намират източници на ръст на този пазар. Все повече средства ще трябва да се заделят и за да се убедят потребителите, че трябва да подменят стария си смартфон.
Интересен е фактът, че Apple е с най-голям дял от пазара в Китай, възлизащ на 14.7% през първото тримесечие, следвана от Xiaomi (13.7%) и Huawei (11.4%). Далеч на четвърта позиция остава Samsung с дял от 9.7%, следван от Lenovo/Motorola (8.3%).
Динамиката на китайския пазар на смартфони е изключително голяма. През четвъртото тримесечие на миналата година Xiaomi измести Samsung от водещата позиция по най-големи продажби, а само три месеца по-късно на първо място вече е Apple, а Samsung заема четвърта позиция.
Пазарните участници ще следят с интерес дали Apple ще съумее да запази лидерската си позиция на китайския пазар, както и как ще се отрази пускането на новите модели на Samsung - Galaxy S6 и S6 Edge върху продажбите на компанията.