Американските купувачи пръснаха над 1.52 млрд. долара онлайн до вечерта на Деня на благодарността, а тази година повече ловци на изгодни сделки атакуваха магазините, които отвориха врати рано в навечерието на Черния петък, предава Reuters.

В началото на сезона на празниците разходите на потребителите нараснаха с 16.8% на годишна основа към 17 ч. в четвъртък, сочат данни на Adobe Analytics, която е проследила 80% от онлайн трансакциите в 100-те водещи американски магазина.

В последните две години нарастването на онлайн продажбите и намаляването на пазаруването в магазините разредиха тълпите, които обичайно се виждат в магазините вечерта на Деня на благодарността и на следващия ден - Черния петък.

Но силният трудов пазар, повишаването на цените на жилищата и борсите, достигащи рекордни висини, засилиха апетита на купувачите тази година.

Анализатори и консултанти в областта на продажбите на дребно, които наблюдават трафика на пазаруващи в САЩ, съобщават за големи тълпи в магазините в много градове в страната. „Броят на клиентите със сигурност е по-голям, отколкото в последните няколко години. Паркингите са пълни, а моловете с аутлети са оживени“, казва Крейг Джонсън, президент на компанията Customer Growth Partners.

Чарли О’Ший, анализатор на продажбите на дребно в Moody’s, който бил в окръг Бъкс, щата Пенсилвания, съобщава за стабилен трафик в местните магазини, включително в тези на веригата за електроника Best Buy, магазина за дрехи Old Navy и Kohl’s Corp. „Времето е хубаво и хората са навън“, допълва той.

Националната федерация на продавачите на дребно прогнозира, че продажбите за ноември и декември ще нараснат с 3.6-4% тази година спрямо повишение с 4% миналата година. Продажбите извън магазините, включвайки онлайн продажбите и тези на щандове, се очаква да се увеличат с 11-15%, до около 140 млрд. долара.

В Ню Джърси около 50 души чакаха на опашка пред магазин на Macy’s в мола Westfield Garden State Plaza, преди да отвори врати, а около 200 души стояха пред магазин на Best Buy, много от които бяха дошли, за да вземат онлайн поръчките си.

„Двамата със съпруга ми имаме по-голяма къща и се нуждаем от по-голям телевизор за всекидневната“, казва Дженифър Гомес, която купила 50-инчов телевизор Samsung в Best Buy за 399.99 долара. Хамад Фарук споделя, че чакал в магазина един час, за да купи лаптопи и монитори.

В Чикаго купувачите изглежда не са толкова ентусиазирани след обилната вечеря с пуйка и тълпите на State Street, една от популярните шопинг дестинации в града, бяха разредени.

„Имаше малко повече хора от обикновено, но не бих нарекла това приток от клиенти. Очаквах много повече хора“, казва одиторът в Deloitte Еуджения Лиу, докато пазарува в магазина за стоки с отстъпка Target.

Сезонът на празниците през ноември и декември е много важен за търговците на дребно, защото може да съставлява до 40% от годишните продажби. Магазините опитват да привлекат клиенти с големи намаления.

Средната отстъпка варира между 10 и 16%, като най-добрите сделки в интернет вечерта на Деня на благодарността бяха за компютри, спортни стоки, дрехи и видео игри, сочат данни на Adobe.

Броят на клиентите, пазаруващи през смартфоните си, е нараснал и съставлява 46% от трафика на сайтовете за продажби на дребно. В същото време трафикът от настолни компютри и лаптопи намалява съответно с 11% и близо 6%, показват още данните на Adobe.