Интересът на потребителите към Facebook намалява
Промените в бизнес модела на Facebook провокираха потребителите да прекарват по-малко време в социалната мрежа.
Това призна пред инвеститори самият основател и изпълнителен директор на компанията Марк Закърбърг. Общото време, което прекарват потребителите във Facebook, намалява с 5%, посочи Закърбърг, цитиран от CNN.
„Направихме промени, които редуцираха общото време, прекарано във Facebook, с приблизително 50 млн. часа всеки ден“, казва той в изявление по повод финансовите резултати на компанията за четвъртото тримесечие на миналата година.
Намалението се дължи на промените в социалната мрежа, според които потребителите вече виждат по-рядко популярни клипове и постове на стената си.
Facebook отчете за първи път в корпоративната си история спад на дневния брой потребители в САЩ и Канада. Социалната мрежа е имала 184 млн. потребители дневно от тези две страни през последното тримесечие на 2017 г. спрямо 185 млн. потребители дневно през предходното тримесечие.
Финансовият директор на компанията Дейвид Уехнър посочва чрез конферентен разговор с анализатори, че потребителите в Северна Америка намаляват поради продуктови корекции, като по думите му, не се очаква това да бъде „продължаваща тенденция“.
Акциите на Facebook поевтиняха с 5% по време на търговията след публикуване на отчета, но малко по-късно възстановиха позициите си.
В последно време Facebook изненадва инвеститорите със серия от обявления, свързани, както с явления, като „фалшиви новини“, така и с твърденията за външна намеса в президентските избори в САЩ.
Марк Закърбърг описа 2017 г. като „трудна година“ за компанията.
„Светът е разтревожен и разделен, което се отразява на Facebook”, казва той. „Имаме отговорността да разберем напълно как нашите услуги се използват и да направим всичко, което можем, за да разпространяваме доброто“, посочва Закърбърг.
От началото на тази година Facebook промени бизнес модела си и започна да показва на стените на потребителите повече съдържание, генерирано от техните приятели, за сметка на новинарските и рекламни постове.
И преди Закърбърг е казвал, че промените ще доведат до спад на потребителския интерес, респективно времето, прекарано в социалната мрежа, но според него всичко това ще подобри услугата.
Промените обаче провокираха притеснения у инвеститорите, че бизнесът с реклама на Facebook ще пострада. Засега платформата продължава да е доминант на рекламния онлайн пазар.
Приходите от продажби на Facebook достигат 13 млрд. долара за последното тримесечие на миналата година. Това е ръст от 47% спрямо същия период на 2016 г. Компанията има 2.13 млрд. активни потребители месечно и 1.4 млрд. потребители дневно.
В началото на този месец Закърбърг посочи, че личните му цели за 2018 г. са свързани с „поправянето“ на множеството проблеми на платформата.
По думите му, обществото има нужда от защита срещу обиди и омраза, а социалната мрежа трябва да се опази от намеси, идващи от национални държави.
През миналия ноември Закърбърг посочи, че компанията „инвестира толкова много в сигурност, което ще има влияние върху рентабилността“. Тези инвестиции включват удвояване на служителите, занимаващи се със сигурността, до 20 хил. души.