Все повече крипто компании се обръщат към капиталовите пазари
Все повече крипто компании започват да се обръщат за финансиране към конвенционалните капиталови пазари.
Ebang Communication - един от най-големите китайски производители на хардуер за копаене/добиване на криптовалути, предприе действия за първично публично предлагане на акции (IPO) на хонконгската фондова борса.
Компанията е подала документи за IPO в началото на миналата седмица, предава CoinDesk.
Тъй като молбата е в проектна форма, засега не е ясно каква оценка гони Ebang Communication и какви средства иска да набере от борсата.
Новината потвърждава информация на Reuters от май тази година, в която се посочваше, че китайската компания води разговори за предстоящо IPO.
Според информацията на Reuters, Ebang търсят да наберат около 1 млрд. долара от борсата. Ако това се окаже истина, първичното предлагане на китайския производител може да стане най-голямото IPO в индустрията с криптовалути.
Новината идва само месец, след като конкурентите от Canaan Creative, които произвеждат хардуер за копаене на биткойни, подадоха документи за IPO на хонконгската фондова борса. Компанията също иска да набере 1 млрд. долара от процедурата.
Документите на Ebang дават добра представа за финансовите показатели на китайския производител.
През 2017 г. компанията отчита приходи от 141 млн. долара, което е цели 17 пъти повече спрямо приходите от предходната 2016 г.
Нетната печалба на компанията за миналата година възлиза на 60 млн. долара, което е внушителните 34 пъти повече спрямо година по-рано.
Ebang Communication е основана през 2010 г., като започва като производител на хардуерни продукти за телекомуникационната индустрия.
По-късно компанията преминава към бизнеса с копаене на криптовалути, пускайки на пазара свои собствени машини Ebit през 2016 г., за да се конкурира с гигатните в тази ниша Bitmain и Canna Creative.
Така през 2017 г. цели 94.6% от приходите на Ebang са генерирани от продажбата на хардуер за копаене на биткойни. Дялът скача значително, тъй като през 2015 г. е бил 31%, а през 2016 г. – 42%.