Туризмът вече може да разчита на персонализирани телеком услуги
Всеки сезонен бизнес се движи по свой собствен календар, който не е еднакъв през цялата година и има различни изисквания във всеки отделен момент. Туризмът е типичният пример за това, а традиционните телекомуникационни услуги, предлагани с дългосрочен договор, не винаги са съобразени с тази специфика.
В България обаче вече се предлагат решения, които могат да бъдат полезни на хотелиерите, собствениците на заведения, търговските обекти и останалите места за развлечения и настаняване, работещи на сезонен принцип.
Такива са например услугите на Виваком, които позволяват на клиентите със сезонна дейност да моделират своя тарифен план за мобилни и интернет услуги в зависимост от натовареността в различните периоди от годината. Една от важните за бизнеса опции позволява зануляване на месечната абонаментна такса през неактивния сезон, така клиентът заплаща само за активните месеци. Предлага се също възможност професионален интернет с гарантирани параметри и качество да се предоставя на максимална скорост по време на активния туристически сезон, докато през останалата част от годината да бъде ограничен на по-ниска скорост, с по-нисък месечен абонамент или изцяло изключен, като за периода на временно изключване не се дължи месечна абонаментна такса.
VIVA Fleet пък е иновативна услуга, която позволява прецизното наблюдениe на маршрутите на колите в служебния автопарк. Системата дава възможност за задаване на предварителни критерии за контрол на маршрут и скорост, както и за получаване на информация в реално време. По този начин могат да се проследят закъснения за трансфер, разписание на шатъл бусове и часове на екскурзии и т.н. Услугата може да бъде активна и да се заплаща през активния сезон, а през неактивния сезон да бъде временно изключена без заплащане на месечна такса.
Модерните хотели и ресторанти могат да разчитат и на "облачна" инфраструктура от ново поколение. Основните предимства на cloud технологиите са оптимизиране на разходите, повишена гъвкавост, почти неограничена скалируемост, по-ефективно използване на ресурсите, самообслужване на крайните потребители и по-добро използване на IT персонала.
Системата за работа в облачното пространство VIVACloud отговаря на изискванията по Общия регламент на ЕС за защита на личните данни (GDPR), което е особено важно за съхранение на личните данни в хотелиерския сектор. Работното пространство може да се намали или увеличи спрямо нуждите на бизнеса и съответните пикови натоварвания през активния сезон.
Безжичният интернет в хотелските комплекси, край басейна, в ресторантите и заведенията вече не е предимство, а задължително изискване. Същото важи и за видеонаблюдението в курортните комплекси, което има за цел да осигури сигурност и спокойствие на туристите и хотелиерите. Мобилните гласови карти в асансьорите, които се използват за моментална сигнализация при евентуален проблем, също изикват подходяща и надеждна телекомуникационна инфраструктура.
Съвременният туристически бизнес се нуждае от специално разработени мобилни приложения, с които да се повиши нивото на обслужване, да се създаде бърз канал за комуникация с клиентите, за да бъдат те максимално информирани какви възможности им предоставя дадено място за почивка. Хотелиерът може да поддържа директна връзка със своите гости, а таблетите за оценка на услугите и престоя са най-точният "измерител" на удовлетвореността от почивката.
Car Fi решенията за автобуси, микробуси за трансфери и автомобили под наем сигуряват интернет достъп за гостите дори и по време на пътуване при необходимост за навигация, връзка със семейството или просто за забавление.
Всички тези услуги са част от портфолиото на Виваком и са плод на разбирането, че иновациите вече нe са каприз, а необходимост за един от най-силните икономически отрасли в страната – туризма.