Тази китайска компания изненада със странен завой в бизнес модела
Китайската компания за строителни материали Yulong Eco-Materials Limited реши да смени името и стратегията си, като - странно или не, се насочи към изкупуване на произведения на изкуството.
Новото име на компанията е Millennium Fine Art Limited. Като първи „удар“ за новия бизнес модел на китайското дружество идва и обявлението, че е постигнато споразумение за придобиването на картината на Микеланджело „Разпъване на кръст“ за сумата от 75 млн. долара.
Компанията планира да използва ограничени акции от капитала си за финансиране на сделката, предава CNN.
Въпреки че сделката продължава да зависи от крайната оценка на картината и одобрението на документите от продавача на платното – потомък на италианското семейство Медичи, акциите на китайската компания поскъпнаха с над 25% благодарение на новината.
Книжата на Millennium Fine Art Limited са повишили стойността си с внушителните 250% през последните 3 месеца, след като компанията насочи фокуса си от търговия с рециклирани тухли към сферата на изкуството.
През август китайското дружество обяви планове за придобиването на Millennium Sapphire - 61 500-каратов скъпоценен камък, за сумата от 50 млн. долара. Сделката бе приключена през миналия месец.
От Millennium Fine Art Limited не посочват защо са решили да изменят бизнес модела си, но така или иначе, продажбите на компанията намаляваха през последните няколко години, което провокира генериране на загуба.
Замяната на търговия със строителни материали с инвестиции в произведения на изкуството определено е странна стратегия. Компанията, която е регистрирана на Каймановите острови и която наскоро премести централата си от китайския град Пиндиншан в Ню Йорк, се надява тази стратегия да се отплати.
Даниел МакКинли, изпълнителен председател на Борда на директорите на Yulong, коментира в изявление до медиите, че „ние сме абсолютно възхитени да имаме шанса да придобием този много рядък шедьовър на Микеланджело.“
Той посочва, че чрез купуването на акции на компанията „аудиторията, като цяло, може да има частична собственост от колекция от крайно ценни съкровища на изкуството, които до този момент са били притежавани само от милиардери, музеи и кралски особи“.
Това, технически погледнато, е точно така. Когато купите акции, вие придобивате собственост в компанията, която издава тези акции. Но това в крайна сметка не позволява на средностатистическите инвеститори да окачат картина на Микеланджело на стената в кухнята до хладилника.
Няма разлика дали ще притежавате акциите от тази или която и да е друга публична компания. Ако притежавате акции на Disney например, това не означава, че ще сте запознати със сценария или каквото и да е било друго, свързано с предстоящия нов филм от поредицата Star Wars.
Това може да е само началото на дълга серия от покупки на знаменити произведения на изкуството от китайската компания, която предвижда да реализира нещо като турне, на което да показва някои от най-известните си притежания с цел генериране на още печалба.
Изпълнителният директор на Millennium Fine Art Limited Хой Минг Чан посочва, че компанията иска да покаже скъпоценния камък Millennium Sapphire из музеите по света, да направи документален филм за него, както и да позволи на студиата за пълнометражни филми да го наемат за снимки.
Защо корпорациите купуват творби на изкуството Причините са няколко
Компанията дори посочва, че иска да създаде игра, подобна на Pokemon Go, в която потребителите да събират скъпоценни камъни из музеите по света, благодарение на технологията за обогатена реалност (AR).
За да осъществи всичко това обаче, компанията трябва да оправи документацията си, ако иска да остане публична в САЩ.
Дружеството не подаде в срок годишния си финансов отчет към Nasdaq, което означава, че емисията акции може да бъде делистната от борсата.
Изпълнителният директор Чан посочва, че компанията планира да приключи одита си и да подаде документите „възможно най-бързо“.