WhatsApp ще атакува пазара на мобилни разплащания от Лондон
Facebook е избрала Лондон за мястото, откъдето ще развива навлизането на приложението WhatsApp на пазара на мобилни разплащания.
Чат приложението ще увеличи броя на служителите си, като ще наеме 100 нови софтуерни инженери за своята платформа за разплащания. Повечето от новонаетите ще работят в Лондон, като ще има допълнителни служители и в Дъблин.
“Нямаме търпение да работим с някои от най-добрите технически и оперативни експерти - както в Лондон, така и в Дъблин, за да влезем с WhatsApp във второто й десетилетие,” заяви Мат Идема, главен оперативен директор на WhatsApp.
“WhatsApp е глобална услуга и тези екипи ще ни помогнат да предлагаме разплащания през WhatsApp и други страхотни възможности за нашите потребители навсякъде.”
Изборът на Лондон пред американски град може да бъде разглеждан като тактически, тъй като WhatsApp е много използвано приложение във Великобритания, а британската столица е считана за финтех хъб.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг е оптимистично настроен относно навлизането на компанията на пазара на разплащания. Това може, в крайна сметка, да я противопостави на компании, като Venmo, която е на PayPal, и редица други приложения за парични трансфери.
“Смятам, че да се изпратят пари на някого би трябвало да е толкова лесно, колкото да изпратиш снимка,” заяви миналия месец Закърбърг по време на технологична конференция, организирана от социалната мрежа.
Компанията тества разплащанията през WhatsApp с 1 милион потребители в Индия. Закърбърг е казвал, че този продукт ще бъде представен и в други държави по-късно през годината.
Платформата за чат, където съобщенията вече са криптирани, има 1.5 милиарда потребители в световен мащаб. Facebook се опитва да се рекламира като компания, която е концентрирана върху неприкосновеността на личните данни след година, в която беше замесена в редица скандали.
Тя също така се опитва да интегрира чат функциите на WhatsApp, Instagram и Facebook Messenger. Планираната интеграция се смята, че има за цел да внедри криптирането на информацията в различните платформи, пише CNBC.
Глобалната индустрия на паричните разплащания е привлякла 1.9 трлн. долара приходи през 2017 г., според данни на McKinsey. Сегментът на мобилните разплащания по-конкретно отчита сериозен ръст в страни, като Индия и Китай.