Avengers: Endgame e най-касовият чуждестранен филм в Китай
Филмът Avengers: Endgame счупи всички рекорди в Китай.
Продукцията на Disney и Marvel отчете приходи от 18.3 млн. долара в рамките на последния уикенд в Китай.
По този начин общите приходи на лентата от азиатската страна достигнаха рекордните 603 млн. долара, което превръща Avengers: Endgame в най-печелившия чуждестранен филм на китайска територия, сочат данни на Ent Group, цитирани от CNN.
Avengers: Endgame е едва третият филм измежду всички чуждестранни и местни продукции, който преминава границата от 600 млн. долара в Китай.
Филмът за супергерои покори над 30 рекорда на китайската киноиндустрия, по информация на местната система за разпространение на билети Maoyan Entertainment.
Сред тях са рекорд по предварителна продажба на билети, рекорд по продажби за среднощни прожекции и рекордна скорост за преминаване на приходи от 3 млрд. юана (438 млн. долара).
Avengers: Endgame с лекота изпревари предходния рекорд, поставен от лентата Бързи и яростни 8, който изкара 393 млн. долара през 2017 г.
Maoyan Entertainment прогнозира, че продукцията на Marvel ще изкара 612 млн. долара общо в Китай, което ще го подреди на трето място по приходи в историята на местното кино. Пред него ще останат китайските продукции Wolf Warrior 2 (835 млн. долара) и The Wandering Earth (685 млн. долара).
Китай представлява ключов пазар за Холивуд, въпреки ограничението на местните регулатори, което допуска едва 34 чуждестранни филма на година да се прожектират в страната.
Така, когато чуждестранен филм успее да заеме едно от тези 34 места, това автоматично води до сериозен ръст в приходите му. Няколко холивудски филма реално могат да се похвалят с по-успешен дебют, по отношение на приходите, в Китай спрямо Северна Америка. Сред тях са ленти, като Ready Player One и Black Panther.
С приходи от 1.2 млрд. долара през миналия месец, Avengers: Endgame разби глобалните рекорди и се превърна в най-бързо спечелилия 2 млрд. долара в историята на киното.
За ъгъла обаче дебне един голям конкурент, особено когато говорим за азиатския пазар. Новият филм Pokémon Detective Pikachu спечели уикенда в Китай, докарвайки на създателите си 41 млн. долара.