Четири начина, по които супербогатите стигат до върха и остават там
Доктор Грег Рийд е интервюирал 100 от най-богатите хора в света - от пионери в развлекателната индустрия до имотни магнати, за да разбере как са натрупали богатството си и са го запазили.
Той и неговият съавтор Гари Кребс публикуват резултатите от тези интервюта в книга, която съдържа доказани стратегии от реалния живот за това как хората правят пари.
Чудили ли сте някога как можете да откриете тайни от кухнята за това какви похвати са използвали милионери и милиарди, за да постигнат просперитет в живота си?
Ако нямате достъп до супербогати хора, дори не се и опитвайте, пише Business Insider. Като за начало вижте четири прости похвата за забогатяване, според Рийд.
1. Купувайте кал
Канадският поземлен магнат Браям Сидорски споделя концепция, която е толкова силна, че предизвиква вашето въображение. На въпрос как е натрупал състоянието си от необработена земя, той казва "Времето плюс калта е равно на богатство."
След това той разяснява своята концепция. "Намирате град някъде в Северна Америка, който се разраства с 20-25% годишно. Намерете неговата „Главна улица“, след което направете черта на 12 км от нея и купете земята там. Това е „калта“.
Отдайте под наем почвата на местни фермери, които ще плащат рента, която покрива разходите, така че излиза безплатно. Докато градът продължава да се разраства, в крайна сметка, стига до вашия имот, където вие притежавате най-големия парцел. Тъй като сте вече близо до Главната улица, можете да продадете земята на някой голям магазин на цена 100 пъти по-голяма от това, което сте платили за нея."
2. Комбинирайте несвързани бизнес идеи
Джийн Ландръм прави нещо на пръв поглед невъзможно, когато основава веригата ресторанти и развлекателни центрове Chuck E. Cheese's. Той създава изцяло нов бизнес модел, като комбинира няколко различни идеи в една верига: храна, семейство и развлечения в стил увеселителен парк.
Храна: Децата обожават пица. Забавление в стил увеселителен парк: Децата не се отделят от видеоигрите, аркадните игри и въздушния хокей.
Комбинирайте пица и забавления и вече имате ангажирани деца и доволни родители. Защо родители? Защото те могат да седнат на маса, да поемат глътка въздух и да се нахранят, докато децата им са заети в зоната за игри.
Концепцията за хибриден център за хранене и забавление е революционна и преобръща старото мислене, че храната и забавлението на децата трябва да са отделени.
Какви бизнеси бихте могли да комбинирате, за да създадете нещо изцяло ново?
3. Възползвайте се от нещо, което е остаряло
Когато машините и друго офис оборудване остареят, повечето компании виждат отпадъци. Какво правят с отпадъците? Даряват ги или ги изхвърлят.
Рон Клайн, който е създател и на магнитната лента в кредитните карти, не вижда отпадъци, той вижда възможност.
Когато Клайн е ръководител на General Associates Inc., той придобива големи количества телепринтери, известни още като телетайп, от Western Union Company.
Защо купува този безполезен отпадък? Докато другите виждат боклук, той вижда красота и пари в остарелите неща. Клайн обновява телепринтерите и ги продава на големи комуникационни компании.
Като специална услуга General Associates конвертира много от машините в специални телепринтери за хора със затруднен слух, на които съобщенията се изписвали на Брайлова азбука.
Той създава иновативна употреба за нещо, което било считано за боклук. Какви отпадъци имате под ръка, които биха могли да бъдат превърнати в пари?
4. Вървете срещу традициите и очакванията — работете с вашите конкуренти
Конкуренцията е новото сътрудничество. Защо има по четири бензиностанции на всяка голяма пресечка? Бихте ли отворили ресторант на прашен селски път или бихте го разположили до ресторант в най-добрата част от града?
Някои може да гледат на този тип конкуренция като на нещо лошо, но компаниите често могат да си помагат взаимно. Ернесто Ансира-младши, който притежава верига автокъщи в Тексас, не мисли по този начин. Това е от полза за индустрията, за общността и дори за неговия собствен бизнес Ancira-Winton Chevrolet, Inc.
Когато икономиката отчита спад, Ернесто обединява усилия със своите конкуренти и с Асоциацията на автомобилните търговци в Тексас, за да промени отрицателния имидж на автомобилната индустрия в техния регион.
Те работят заедно по специални предложения за клиентите и организират общи събития. Така всички се облагодетелстват, основно защото създават ниво на трайно доверие между потребителя и автодилъра.
Какво можете да направите, за да си партнирате с вашите конкуренти и да подобрите имиджа на вашата индустрия?
За да направите така, че вашият трик за забогатяване да проработи, обаче трябва да го обмислите, да го почувствате и да се захванете сериозно за работа.