Все повече компании търсят сигурност със застраховка на търговски кредити
Застраховките на търговски кредити стават все по-популярни сред компаниите в България, като катализатор за това е увеличаващият се риск в икономическата среда.
Това отчита лидерът в застраховането на търговски кредити у нас и на глобално ниво Euler Hermes, който от тази седмица вече оперира официално под бранда Allianz Trade.
През 2021 г. оборотът на представителството у нас се е увеличил с 20%, като паралелно с това е нараснала и клиентската база.
Застрахователят оперира в 52 държави по света, а от 2015 г. има официално представителство и на българския пазар, като бързо се утвърждава като Номер 1 в сферата на застраховането на търговски кредити.
Изминалата година е и най-успешната до момента в България с ръст на оборота от 20%, като у нас застрахованите експозиции достигнаха обща стойност над 1.45 млрд. евро за малки, средни и интернационални компании от различни индустрии.
“COVID кризата накара компаниите да преосмислят и преоценят приоритетите си, като се фокусират върху устойчивостта, а не върху ръст на всяка цена. Надеждната и навременна информация за търговските партньори и сигурността на транзакциите винаги е била важна, но в бурни времена много често е въпрос на оцеляване. Това важи с особена сила за бизнеси с по-малък мащаб, където една лоша сделка, може да има тежки последици”, обяснява Камелия Попова, управител на Еuler Hermes за България, оперираща под търговската марка Allianz Trade.
“Изостреното внимание на бизнеса в комбинация с по-бързото възстановяване на икономиката, създаде условия за ръст на застраховките на търговски кредити и в България. А ние сме предпочитан партньор не само заради опита и експертизата на лидер на този пазар, не само заради мащаба и стабилността, които групата Allianz обезпечава, но и заради доброто име и доверието, което вече сме си спечелили сред българските компании”, допълва тя.
През последните години застрахователят регистрира засилено търсене на застраховките на търговски кредити от средни и дори малки предприятия у нас. Причините за това са комплексни – повишаване на информираността, осъзнаване на необходимостта, обостряне на риска заради кризата, както и разработването и предлагането на специализирани продукти, съобразени с мащаба на бизнеса.
От Allianz Trade отчитат, че тези клиенти в много случаи са повлияни именно от препоръката на доволни ползватели на услугите.
“Основната ни задача като доверен партньор на бизнеса досега, а вече и като Allianz Trade, е да помагаме на клиентите да избегнат риска от лоши дългове и забава на плащания. Фокусирани сме върху превенцията, а в случай на нужда имаме финансовите възможности да осигурим необходимите компенсации. Разчитаме на глобална мрежа без аналог, най-богатата база данни и нови технологии. Всичко това е удостоверено и с и AA кредитен рейтинг, защото е важно да знаеш, че застрахователят, на когото се опираш е стабилен.”, обяснява Камелия Попова.
Ребрандирането на компанията с над 100-годишна история е естествена стъпка в развитието й, след като от 2018 година тя е изцяло част от Allianz Group. По този начин Euler Hermes ще засили допълнително водещата си позиция, като се свърже ясно и устойчиво със силния имидж, развита мрежа и доказана експертиза на Allianz Group.
Allianz Trade е глобалният лидер в застраховането на търговски кредит и разполага със сериозна експертиза в сферата на гаранциите и събирането на вземания. Разполага с изградена мрежа за ежедневно проследяване и анализ на промените в стабилността на над 80 млн. малки, средни и интернационални компании по света.
Така Allianz Trade помага на клиентите си да избегнат риска от лоши дългове и забава на плащания, а в случай на нужда ги компенсира.
Allianz Trade е представена в 52 държави и има екип от над 5500 специалисти. Гаранция за надеждността на компанията като застраховател е принадлежността им към групата Allianz и AA кредитен рейтинг. Консолидираният оборот за 2021 г. е 2.9 млрд. евро, а общата експозиция на застрахованите транзакции по цял свят възлиза на 931 млрд. евро.
През 2021 г. в България застрахованите експозиции достигнаха обща стойност над 1.45 млрд. евро, а с ръст на оборота от 20% компанията се утвърждава убедително като лидер на националния пазар.