Стартъп компания от Силициевата долина разработи технология, която може да променя акцентите на работниците в колцентрове в реално време. Компанията Санас заявява, че технологията й може да преодолее предразсъдъците, основани на акцентите и да намали тормоза на расистка основа, пред които са изправени служителите.

Създателите на приложението имат запис на сайта си, който служи за тестово представяне на продукта. Човек с южноазиатски акцент чете текст и с натискането само на един бутон прочетеното моментално се превръща в роботизирана реч с американски акцент, съобщава BBC.

Иновацията е получила вече няколко неодобрителни коментари, че работещите в колцентрове ще изгубят идентичността си и ще станат прекалено еднакви.

Шарат Караяна, един от създателите на приложението, споделя, че се е вдъхновил от историята на свой близък приятел, който изучавал компютърни системи в Станфордския университет в САЩ, трябвало да се върне у дома в Никарагуа, за да помогне родителите си. След като си намира работа в колцентър, е уволнен в края на третия месец, заради акцента си.

Магазин определи часове за пазаруване само за възрастни хораНаред с пандемията от COVID-19 се появиха много страх, паника, расизъм и, разбира се, презапасяване Ашли Айнсли, съосновател на организацията Color in Tech, казва: "Трябва ли да променяме цвета на кожата на хората, тъй някой може да не го харесва, защото е расист? Трябва да работим в посока на толерантността”.

Много служители на колцентрове съобщават, че от тях се очаква да говорят с американски акцент. Шалу Ядав, журналист от BBC със седалище в Делхи, която е работила в три кол центъра, за да спечели допълнителни пари като студент, споделя, че е работодателите очаквали тя да приеме американската култура и да използва американски акцент.