Стартъп за ядрен синтез е новата цел на китайски лидер в електромобилите
Китайският производител на електромобили Nio е инвестирал в стартъп за разработка на технологии за термоядрен синтез.
Това става ясно от информацията на вътрешен източник и от документи на компанията, цитирани от Reuters.
Новосъздадената Neo Fusion, ще изследва и разработва технологии, които имат за цел да въведат контролиран термоядрен синтез за комерсиална употреба в световен мащаб до две десетилетия, твърди източникът.
С регистрационен капитал от 5 млрд. юана (723,37 млн. долара), Neo Fusion се контролира на 50% от държавните енергийни компании и инвестиционни звена на източната китайска провинция Анхуей, според финансовите данни в регистрационния документ на компанията, цитиран от Reuters.
Nio е инвестирала 995 млн. юана за дял от 19,9%, а Nio Capital, инвестиционната компания, основана от главния изпълнителен директор на Nio Уилям Ли, е инвестирала 505 млн. юана за дял от 10,1%, се посочва в документа.
"Оставайки вярна на първоначалния стремеж на Blue Sky Coming, Nio има за цел да улесни научноизследователската и развойна дейност и комерсиализацията на технологията за ядрен синтез, като направи финансова инвестиция в този проект", който планира да привлече повече стратегически и финансови инвеститори, се казва в изявление на Nio до Reuters.
Nio Capital и Държавната комисия за надзор и управление на активите в Анхуей не отговарят на запитванията за коментар.
Според анализатори в сектора, Neo Fusion може да има ключова роля за намаляване на вредните емисии, свързани с изменението на климата. За разлика от днешните реактори, ще може да се генерира енергия без дълготрайни радиоактивни отпадъци.
Технологичните постижения през последните години се доближават все повече до реалното осъществяване на проекта, което предизвика инвестиционна вълна сред компаниите и правителствата по света, включително САЩ, Япония и Китай, които искат да доминират в следващото поколение енергийни технологии.
Инвестицията от страна на Nio също така подчертава амбициите на губещия производител на електрически превозни средства в енергийния сектор, отбелязва Reuters.
Компанията също така разработва технологии за батерии и планира да изгради завод за батерии с годишен капацитет от 40 гигаватчаса в град Хефей в провинция Анхуей, съобщи по-рано агенцията.