ChatGPT на OpenAI, изключително популярният чатбот с изкуствен интелект, пуснат през ноември, отбелязва спад на месечните посещения за трети пореден месец през август, въпреки че според компанията за анализи Similarweb има признаци, че това отстъпление е към своя край.

Посещенията на уебсайта ChatGPT на настолни и мобилни компютри в световен мащаб са намалели с 3,2% до 1,43 млрд. през август, посочва Reuters, след като през всеки от предходните два месеца спадът е бил приблизително 10%. Времето, което посетителите прекарват на уебсайта, също намалява ежемесечно от март насам - от средно 8,7 минути до 7 минути през август.

В същото време обаче през последния месец уникалните посетители в световен мащаб са се увеличили от 180 милиона на 180,5 милиона.

OpenAI изостря чатбот надпреварата с корпоративна версия на ChatGPTChatGPT Enterprise ще позволи на организациите да персонализират чатбота за собствените си индустрии
Началото на учебната година през септември може да помогне на трафика и използването на ChatGPT, особено на фона на факта, че някои училища вече са започнали да приемат платформата. Трафикът на ChatGPT в САЩ през август например леко се е увеличил, което е в унисон с връщането на американските училища към учебните занятия, посочва още информационната агенция.

"Учениците, които търсят помощ за домашна работа, изглежда са част от историята: процентът на по-младите потребители на уебсайта спадна през лятото и сега започва да се възстановява", казва Дейвид Ф. Кар от Similarweb, който редовно следи ChatGPT и неговите конкуренти.

ChatGPT постави началото на трескаво използване на генеративен изкуствен интелект в ежедневните задачи - от редактиране до кодиране, и достигна 100 млн. активни потребители месечно през януари, два месеца след старта си. Технологията на генеративния AI използва вече налични данни, за да създава ново съдържание като писане на есета или стихотворения например.

Четири китайски AI чатбота се включват в състезанието с ChatGPT Технологията все повече се превръща във фокус на конкуренцията между Китай и САЩ
Преди пускането на социалната мрежа Threads на Meta то беше и най-бързо развиващото се потребителско приложение в историята, а сега е един от 30-те най-големи уебсайта в света.

През тази година бяха пуснати няколко конкурента на ChatGPT, включително чатботът Bard на Googlе. Търсачката Bing на Microsoft също предоставя безплатно чатбот, задвижван от OpenAI.

През май OpenAI пусна и приложението ChatGPT за операционната система iOS, което също би могло да е оказало влияние върху трафика към нейния уебсайт. ChatGPT е безплатен за използване, но предоставя и премиум абонамент срещу 20 долара на месец.

Освен от ChatGPT OpenAI печели пари, като продава достъп до своите модели на изкуствен интелект за разработчици и предприятия директно и чрез партньорство с Microsoft, която инвестира над 10 млрд. долара в компанията.