Колко готин може да е голфът? Ето какво казва луксозен бранд
Whim Golf сравнява спорта с брокили, за да насърчи тези, които не се интересуват, да пробват зеления цвят
Първата суперзвезда на голфа, Боби Джоунс, описва този спорт като „най-близката игра до играта, която наричаме живот“.
Десетилетия по-късно голфът е сравнен с броколи.
Аналогията е направена от съоснователя на Whim Golf, луксозна марка за облекло и дизайнерско студио, които насърчават тези, които не се интересуват от играта, да пробват зеления цвят.
„Хората не опитват голф по същия начин, по който не опитват броколи, защото не мислят, че ще им хареса“, обяснява съоснователят на компанията Колин Хийбърг пред CNN.
„Как да накарате хората да опитат нещо, което смятат, че не им харесва?“
„Малко по-различни“
Отговорът на този въпрос е основната цел на Whim Golf, откакто Хийбърг и бизнес партньорът му Уил Гейзъл основават първоначално бутиковата модна марка през юли 2019 г. Поп-ъп магазин в Чикаго отбелязва старта на компанията, където потенциалните клиенти могат да разгледат богата гама от „класически американски спортни облекла“; ризи с копчета, поло, шорти и др.
Намерението обаче не е да се открие топлата вода. Whim се фокусира към специфично широк целеви пазар: „Хора, които харесват X, Y, Z – и голф.“
„Има много хора, за които голфът е цялата им личност, но много от тях не се интересуват от нашата марка“, обяснява Хийбърг. „Има и други, които купуват нашите продукти и никога няма да играят голф, но просто им харесват. Голяма част от дрехите, които правим, са достъпни, изчистени – просто малко по-различни.“
Whim остава „незаинтересован“ от избора на гардероб на най-добрите играчи. Тук се използва друга аналогия - за модата извън голфа. „Ако търсите най-добрия стил, няма да гледате само филмовите звезди като Райън Гослинг например, защото тези хора, просто го нямат“, казват създателите на марката.
Според тях, голяма част от голфа продължава да работи по строг дрескод.
„Мисля, че е трудно да се направи действителна промяна на пазара, защото останалата част от него смята, че няма нищо лошо в това, което прави в момента, и не се чувства комфортно от промяната.
Ние винаги сме се опитвали да бъдем конструктивни в това отношение и да не казваме на хората: „Не харесваме розовото ти раирано поло“. Ние им казваме: „Това е готино, но не работи за теб“.
Безплатен голф
И все пак това, което наистина отличава Whim от другите марки, е това, което се намира в седемте магазина, открити през петгодишната ѝ история.
Всеки е оборудван с напълно годни игрища, направени от изкуствена трева, на които минувачите могат да играят безплатно в някой от големите градове, включително Ню Йорк и Лос Анджелис. Над 15 000 души са се запознали с играта в техните обекти.
Whim е разширил дейността си до онлайн магазин, изработил е „безброй“ произведения на изкуството, а миналия месец представи сътрудничество с гиганта за спортни обувки Reebok - „сбъдната мечта“ за Хийбърг.
И все пак дрехите са само „морковът“, който кара хората, особено тези в градските райони, да опитат голфа.
„Едно малко момиченце се качва в автобуса и вижда футболно или баскетболно игрище, вижда хората, които играят, и казва на родителите си: „Искам да направя това“. Ако не видиш голф игрище е трудно да разбереш, че искаш да се занимаваш с това“.
Инсталациите на зелените площи, наречени „Инициатива за свободен голф“, са част от целта на марката да „демократизира“ спорта, който според тях е „заложник на погрешните схващания на широката общественост за това кой принадлежи към играта“.
Крайната цел е да се привлекат колкото се може повече голфъри на възраст между 18 и 34 години, така че след десетилетие техните деца да оглавят „младежко движение“ в този спорт.