Грешката, която може да съсипе всяка ваканция – според агент на милиардери
Много от клиентите се оказват „силно разочаровани“, когато следват т. нар. „календар на милиардера“ (например: Европа през лятото, Аспен през зимата)
Джаклин Сиена Индия знае как обичат да почиват богаташите - тя е основател на Sienna Charles, туристическа агенция, която обслужва само членове на клуба на милиардерите и предлага пътувания по света за милиони долари.
Сред клиентите ѝ са титани от Уолстрийт, технологични магнати, ВИП личности и холивудски звезди с високи стандарти и безкрайни ресурси.
Но дори и милиардерите допускат една често срещана грешка при планирането на ваканцията: избират почивката си според това, което е модерно в настоящия момент и ще изглежда страхотно в социалните мрежи.
„Мисля, че хората трябва да спрат да следват тенденциите и да следват повече сърцето си“, казва Индия пред CNBC. „Ако всички се втурнат към едно и също място, то ще бъде съсипано от свръхтуризъм. А има цял свят за опознаване.“
Много от клиентите на нейната туристическа агенция се оказват „силно разочаровани“, когато следват това, което тя нарича „календар на милиардера“ (например: Европа през лятото, Аспен през зимата) и в крайна сметка отиват на същите места като всички останали.
Когато някой клиент каже, че иска да посети голям европейски град през лятото, Индия се чуди: „Защо ще отидете тогава? Ще видите повече американци, отколкото местни жители.“
Хората с по-нисък бюджет трябва да избягват да се поддават на модните тенденции, добавя Индия.
Почиващите „виждат какво прави Бионсе или Джеф Безос на яхта“ и искат да пресъздадат тези преживявания, „за да могат да споделят в Instagram, че са посетили същото място или са направили същото като знаменитостите“. Това е бездушно.“, допълва туристическият агент.
Според нея, „много хора правят снимки за други хора, но не улавят мястото и емоцията за себе си“.
Затова Индия препоръчва да избирате дестинациите за пътуване въз основа на собствените си страсти, вълнения и това, за което искате да научите повече.
„Отидете на места, които ви интересуват, които помагат да изградите и оформите начина си на мислене и вашия собствен свят.“
Помислете си: „За какво искам да науча повече? И как мога да се свържа с местните жители, за да ми помогнат да науча това?“, съветва Индия.
Например, една от нейните основни цели при пътуванията е да научи как другите култури подхождат към дълголетието и затова посещава места, известни със своите уелнес практики и начин на живот.
Мислете за това, което четете, гледате, слушате и говорите, за да управлявате решенията си за пътуване.
„Може би гледате нещо по Netflix, което е наистина задълбочено в историята, или може би четете книга за египтологията“, казва Индия. „След това се задълбочете в тази тема и научете повече, като отидете в Египет“.
Не е нужно да харчите като милиардер, за да си направите смислено пътуване, допълва експертът.
„Франция и Италия са страхотни, но те наистина се основават на удобството, пищността и лукса. Затова не изключвайте дестинациите в Южна Америка, Африка и Югоизточна Азия, които често се пренебрегват, но могат да предоставят обогатяващи културни преживявания за не толкова много пари.“
„Мисля, че е най-важното е да посетите места, които ви позволяват да се свържете по-дълбоко с местните, а с това да обогатите себе си.“, допълва експертът.