Най-големият производител на шампанско прави нов опит с безалкохолни балончета.

Луксозният гигант LVMH купува дял във френски производител на висококачествено безалкохолно пенливо вино, залагайки на това, че ще успее да убеди повече потребители да плащат по 100 долара за бутилка без алкохол, съобщава The Wall Street Journal.

Сделката за около 30% от френската компания Bloom идва на фона на рязкото нарастване на популярността на нискоалкохолните и безалкохолните напитки и в момент, в който подразделението Moët Hennessy на LVMH се бори със слабото търсене на шампанско и спиртни напитки.

French Bloom, която стартира през 2021 г., се опитва да се възползва от нарастващия брой потребители, които ограничават приема на алкохол през последните години, и вече се продава в 30 държави.

Марката, ръководена от член на семейството на шампанското Taittinger, приблизително удвоява бизнеса си всяка година и е на път да произведе близо 500 000 бутилки тази година.

„Има огромно търсене на качествени продукти без алкохол“, казва пред WSJ Дейвид Сер, ръководител на стратегията на Moët Hennessy.

„Това ни беше ясно от няколко години, но не бяхме открили подходящата възможност“.

Шампанското е голям бизнес за LVMH, като Moët Hennessy държи доминираща позиция на пазара. Нейните марки включват Dom Pérignon, Krug и Veuve Clicquot. Гигантът притежава и престижни винени марки като Château d'Yquem и Château Cheval Blanc.

Инвестицията във френската компания Bloom бележи първата стъпка на LVMH в областта на безалкохолните напитки, с което тя се присъединява към някои от най-големите имена в индустрията - от Guinness до Heineken - и навлиза в един бързо развиващ се пазар.

Обемът на продажбите на безалкохолни тихи и пенливи вина се е увеличил със 7% през миналата година, според данните на браншовата организация IWSR.

Тя прогнозира, че безалкохолните напитки ще нарастват с 7% годишно между 2023 и 2027 г., като в крайна сметка ще завладеят близо 4% от пазара на алкохол.

За разлика от тях, търсенето на вино и спиртни напитки остава вяло, след като обемите им са спаднали в световен мащаб през 2023 г. През първата половина на тази година Moët Hennessy е най-зле представящото се подразделение на LVMH, като продажбите му се сриват с 12%.

Идеята за French Bloom идва, след като приятелките Маги Фрежеан-Тайтингер, която е бременна с близнаци, и Констанс Яблонски, модел, забелязват липсата на изискани безалкохолни напитки по време на социални събирания.

Те смятат, че една нова марка безалкохолно пенливо вино би могла да работи, тъй като същността на едно хубаво вино се крие в неговата сложност и дълбочина, а алкохолът е на втори план.

За да осъществят идеята си, двете жени се обръщат към Родолф, съпруг на Фрежеан-Тайтингер, с молба да се възползват от опита му във винопроизводството. Той произхожда от дълъг род производители на шампанско - неговият прадядо, Пиер Таитингер, придобива една от най-старите винарски изби в Шампан през 1932 г. и ѝ дава своето име. Понастоящем Taittinger е собственост на братовчед на Родолф.

French Bloom е инвестирала много в научни изследвания и разработки, за да създаде своето безалкохолно пенливо вино, казва Фрежан-Тайтингер и добавя, че ако просто вземем най-доброто вино и премахнем алкохола, резултатите ще бъдат разочароващи.

Когато едно вино се деалкохолизира, то губи около 60% от ароматите си. „Трябва да започнем с нещо, което има, както обичаме да казваме, по-широки рамене, в сравнение с това. Ако делкохолизирате Шардоне от Бургундия, не ви остава много“.

French Bloom добива гроздето си от региона Лангедок в Южна Франция, където слънчевият климат води до получаване на плод с естествено високо съдържание на алкохол и захар. Освен това гроздето се бере две до три седмици по-рано от нормалното, в зависимост от годината, за да има максимална киселинност. След това вината отлежават в нови дъбови бъчви от Бургундия.

Виното е „неизпиваемо преди процеса на деалкохолизация“, казва Фрежеан-Тайтингер. „То е толкова силно.“

За да премахне алкохола, French Bloom използва техника, наречена студено-вакуумна дестилация, при която виното се загрява леко.

Въпреки че някои потребители може да смятат, че трябва да плащат по-малко за напитка без алкохол, последващото отстраняване на алкохола е свързано с повече работа и по-високи разходи, казва Фрежеан-Тайтингер. Марката продължава да усъвършенства своя процес, като по-рано тази година пусна деветата версия на своето бяло пенливо вино.

Най-новата й безалкохолна газирана напитка, La Cuvée Vintage 2022, която представлява малък процент от производството й, струва на повечето потребители по света около 119 долара за бутилка.

Въпреки че първоначално марката е очаквала, че клиентите ѝ ще бъдат предимно бременни жени и непиещи, тя изчислява, че около 80% от клиентите ѝ пият алкохол.

За Moët Hennessy инвестицията ѝ е свързана с това да предостави на потребителите по-привлекателни алтернативи, когато решат да не пият алкохол.

За някои обаче безалкохолното шампанско първоначално може да се окаже трудна продажба. В семейство Тайтингер е традиция бебетата да се кръщават с шампанско.

Когато за първи път Фрежеан-Тайтингер поставила бутилка French Bloom на семейната трапеза, свекърът ѝ „едва не получил инфаркт“, спомня си тя.