Nestle намали средносрочната си прогноза за печалба и обяви съкращаване на разходите, след като новият директор Лоран Фрейкс представи план за преобразуване на най-голямата компания за хранителни продукти в света.

Средносрочната прогноза за маржа на печалбата е намалена на 17,5 от 18,5%, които бяха определени от неговия предшественик Марк Шнайдер, оттеглил се това лято, съобщава Financial Times.

Швейцарската група представи „план за действие“, включващ увеличаване на разходите за реклама с 9% до края на следващата година и намаляване на разходите с 2,5 млрд. швейцарски франка (2,8 млрд. долара) до 2027 г., за да се финансират нови инвестиции.

Освен това Nestle обяви отделянето на европейския си бизнес с бутилирана вода.

„Нашият план за действие ще подобри и начина на работа, като ни направи по-ефективни, отзивчиви и гъвкави“, заяви Фрейкс, ветеран Nestle, който пое поста през септември. „Това ще ни позволи да осигурим стойност за всички наши заинтересовани страни.“

Подобно на много други компании за потребителски стоки, Nestle се бори да възстанови ръста на обема на продажбите след период на рекордна инфлация, тъй като потребителите се противопоставят на нарастващите цени на стоките от бита.

Швейцарската компания се представи по-слабо от европейските си колеги като Unilever и Danone, допълва FT.

Цената на акциите ѝ спадна с повече от 20% тази година след поредица от пропуски в приходите и оперативни неуспехи, включително провалената интеграция на ИТ система и скандал с пречистването на водата, свързан с френските й марки вода като Vittel и Perrier.

При отварянето на пазара във вторник акциите бяха стабилни.

Компанията обяви, че като част от плана за „повишаване на оперативните резултати“, бизнесът ѝ с вода ще бъде отделен като самостоятелен от януари догодина. Обмисля се стратегия за този бизнес и ще бъдат проучени „възможности за партньорство“.

Дейвид Хейс, анализатор в Jefferies, заяви, че очаква на Nestle да посочи причината за слабите резултати през последните години и дали групата има „културен проблем“. Той очаква да чуе и как планира да възстанови растежа, когато ръстът на продажбите на кафе се забавя.

В миналото кафето и продуктите за домашни любимци са допринасяли за до 60% от растежа на горната линия на групата.

В първия си ход новият главен изпълнителен директор, който преди това беше ръководител на бизнеса на Nestle в Латинска Америка, понижи насоките за растеж на продажбите за годината до около 2%, от прогнозираните 3% през юли. Групата поддържа средносрочната си цел за органичен растеж на продажбите от 4%, допълва FT.