Отказът на Gen Z от алкохол докара производителя на водка Stoli до несъстоятелност
Сред факторите за финансовата криза със сигурност може да бъде намесена и геополитиката, тъй като американските клиенти считат водката за произведена в Русия и я бойкотират заради войната в Украйна
Stoli Group USA, производителят на едноименната евтина водка, подаде молба за несъстоятелност.
Компанията заяви, че „изпитва финансови затруднения“ и има задължения, вариращи между 50 и 100 млн. долара.
Продуктите ѝ ще останат в търговската мрежа на магазините по време на процеса, а подаването на молба за обявяване в несъстоятелност засяга само бизнеса на компанията в САЩ, уточнява Fortune.
В последно време Stoli се сблъска с редица сериозни предизвикателства.
Бизнесът със спиртни напитки изпадна в затруднение заради тенденцията все повече американци, особено по-младите (основни потребители на водка Stoli), се отказаха от консумация на алкохол.
Последните данни на Wine and Spirits Wholesalers of America (WSWA) показват, че тази тенденция вероятно ще продължи. Продажбите на спиртни напитки са намалели с близо 4% на годишна база до август 2024 г.
Сред факторите за финансовата криза в Stoli със сигурност може да бъде намесена и геополитиката.
До 2022 г. водката на компанията се продаваше като Stolichnaya в САЩ и се подразбираше, че е руски продукт.
Нахлуването на Русия в Украйна обаче доведе до бойкот и компанията трябваше да превъзпита клиентите си, че Stoli всъщност се произвежда в Латвия - а нейният основател, роден в Русия, е бил изгонен от там през 2000 г.
Следва дългогодишна съдебна битка с руското правителство, което също се е отразило на финансите ѝ.
Освен това Stoli Group заяви, че е станала жертва на кибератака, която я е принудила да възстанови системите си и да работи ръчно, допълва Fortune.
Stoli Group притежава и марктие Kentucky Owl Bourbon, Villa One Tequila, вино Achaval Ferrer и ром Bayou