За да разшири производствения си капацитет, най-големият японски производител на потребителска електроника планира да отвори завод за телевизори в Словакия. Заводът се очаква да стартира дейност през септември с персонал от 3 000 души.

От компанията възлагат значителни надежди на европейския пазар, за да разширят производството си, като представиха и нови продукти.

Към момента европейският пазар допринася за близо 29% от продажбите на японския производител на електроника, като той е най-големият регионален пазар на Sony.

Подобряването на резултатите на японската компания до голяма степен се предопределя от силните продажби на телевизори с плоски екрани и особено на тези с марката Bravia.

След като през предходната фискална година от компанията продадоха 1 млн. телевизора с тази марка, за настоящата се очаква те да възлязат на 2.5 млн. броя.

Европейското звено на компанията се очаква да регистрира повишение от 12% в продажбите си на телевизори с плоски екрани за фискалната година, приключваща в края на март, след като през предходната година продажбите в Европа възлязоха на 8.22 млрд. долара.

Общите продажби на Sony в Европа възлязоха на 12.61 млрд. евро за предходната фискална година, сочат още данните.

В Гърция компанията представи новите си продукти, с които очаква да продължи успешната си експанзия в Европа, сред които бяха първият портативен Walkman, който е с възможност за видеоклипове, както и автомобилна навигационна система, отговаряща на команди с жестове.

Японската компания представи и нова 8-мегапикселова камера.