Над 1200 фирми от 38 държави участват в Международния панаир на потребителски стоки
Над 1200 фирми от 38 държави ще участват в 27-ия Международен панаир на потребителски стоки и технологии в Пловдив "Пролет-2007" от 7 до 12 май, съобщи изпълнителният директор на панаира Георги Гергов, цитиран от БТА.
Досега участие са заявили 1135 фирми. От тях българските са 606 - 325 производители и 281 дистрибутори. Чуждестранните участници са 529, като най-много са фирмите от Италия /118/, Турция /92/, Германия /73/.
С официални участия ще се представят Индонезия, Полша и Турция. Колективни участия ще имат фирми от Полша. Размерът на експозициите е с 4 на сто повече, отколкото на "Пролет-2006". Най-големи площи са ангажирали изложители от Турция, Полша, Германия, Италия, Гърция, Индонезия. Ръст от 90 на сто отбелязват откритите площи, наети от чуждестранни фирми, а покритите са се увеличили с 22 на сто. Българските участници са заявили открити площи с 19 на сто повече от миналата година.
В рамките на Пролетния панаир се организират международните изложби ФУДТЕХ - за хранителни стоки и технологии, МЕБЕЛТЕХ - мебели, строителни материали, машини и технологии, ТЕКСМОД - текстил, облекло, кожени изделия, машини и технологии, ДОМТЕХ - битова техника и домакинство, КОЗМЕТИКА, БУЛХИМЕКС - химия и химически продукти, ЮВЕЛИРЕКСПО - за бижутерия.
Сред националните прояви са изложба на общините в България, която представя даденостите и перспективите за инвестиции и развитие на регионите, изложение на стоки и услуги на специализирани предприятия и кооперации на хора с увреждания. Обособени са и специализирани салони ХоРеКа - за оборудване за хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти, и Енерготерм - за сградни инсталации и енергоспестяващи технологии. Представени са и браншовете опаковки и опаковъчна техника, спорт и свободно време, учебни пособия и офис техника, инструменти и оборудване, услуги и информация.
Сред новостите, които могат да се видят на "Пролет-2007", са етикети с чип срещу кражба и бои с аромати на опакованите продукти, представени от германска компания, етикети със специален печат за по-голям обем информация, термобои, посочващи правилната температура за съхранение или консумация на продукта, релефни етикети за слепи хора, двустранни етикети за прозрачни опаковки - новост за европейския пазар.
По-интересните събития в съпътстващата програма са конгрес на инвеститорите в туризма, който се организира за първи път в България, семинар "Системи за качество и безопасност на храните и опаковките", научна конференция "Енергийна ефективност в България като част от общата енергийна стратегия в Европа", конференция и работни срещи "Качеството и безопасността на храните, връзките с потребителите", семинар "Информационните технологии в малките и средните предприятия".