Футболът е най-гледаният спорт на Земята и всеки един мач има значение - винаги е било така, но сега това е по-важно от всякога.

Всеки гол може да промени значението на играта, но различното днес е, че има много повече клубове, фенове и хора, с които да взаимодействаме.

Това обясни по време на форума Digital Trends 2024 Филип Уилямс, директор на услугите за редакционно съдържание на UEFA.

В престижното международно събитие участват технологични експерти и лидери от едни от най-големите компании и организации в света – Google, Amazon Web Services, Accenture, UEFA, FIFA, Bundesliga, Aston Villa, LiveScore, заедно с визионери и ръководители от българската технологична и финансова среда.

Организаторите на събитието Profit.bg и Sportal.bg са част от Ringier AG.

„Всяка дигитална платформа има значение, защото за нас е важно да ангажираме, да привличаме интерес и най-вече, да предизвикваме вълнение сред аудиторията. И на трето място - да образоваме феновете си“, допълни Уилямс.

Нашата мисия е да вдигнем летвата - иначе нямаше да се захвана с това.

Първият ключов фактор по пътя към тази цел е изграждането на идентичност на бранда.

„Повечето хората свързват Шампионската лига с купата - това е една много силна идентичност, но тя може да бъде подсилена още повече, с различни ефекти в концепцията за дигитално съдържани, така че да бъде тренди и за младата аудитория“, обясни Уилямс.

А какво означава това на практика?

Повече снимки с отборите, на феновете с играчите, на представянето на звездите от терена не само като футболисти, а и като конкретни личности с индивидуални качества, характери и поведение.

Пътят към разкриването на това задължително включва създаване на нейтив съдържание, което да достигне до по-голяма аудитория в социалните канали на UEFA.

Ето защо през последния сезон организацията на практика влиза в колаборация с отборите, които изпращат свои авторски снимки и по този начин обогатяват съдържанието.

Друг важен аспект е стратегията за създавнае на видео съдържание от типа „зад кулисите“ - тоест показване на реалната атмосфера по време на една фотосесия, например.

„Това ни дава възможност да се координираме с отборите, да намерим време за тези фотосесии, да правим интервюта с играчите, да разговаряме с тях много повече, да ги покажем в естественото им поведение като личности“, допълва Уилямс.

Вертикалната продукция заема все по-важно място в дигиталната стратегия на UEFA. С други думи:

Снимай повече с телефона!

„Ние като организация можем да сме непосредствено близо до играчите, имаме уникалната възможност да създадем съдържание, което никой друг не може. Затова искаме да сме там в правилния момент - но през цялото време.

За младите играчи например е много по-забавно да ги снимаме с телефон, отколкото с голяма камера. Технологията ни даде възможност да правим всичко това и да го превръщаме в качествено съдържание за нашата аудитория“, допълва Уилямс.

UEFA създава и специална платформа, където спонсори и разпространители имат лесен достъп и могат да използват различно съдържание според нуждите им.

Но една успешна дигитална стратегия никога не може да бъде така без т.нар. сторителинг или споделяне на личната история - в случая от самите футболисти.

Всеки обича инфлуенсърите - сред тях има фантастични, но много малко са световни знаменитости, които всички познават. Футболистът обаче са.

„Играчите са нашите инфлуенсъри, ние искаме да чуем техните истории лично от тях, искаме да гледаме повече емоционално съдържание, да знаем повече за самия играч, за пътя, по който е стигнал до отбора си, за личните предизвикателства и мотивацията му да успява“, дказва още Уилямс и допълва:

Да разберем що за хора са тези играчи - това е най-важното и се цени най-силно от феновете.

Мобилното приложение също е приоритет за UEFA, тъй като то показва кои и какви са феновете, какво искат да видят и кое може да предизвика интереса им. Потребителите на уебсайта на организацията пък имат достъп до ценен съдържателен ресурс - богат архивен материал с най-великите моменти в историята на Шампионската лига.

Относно различните социални платформи, Уилямс обявни, че TikTok е дестинацията за младите фенове и същевременно една от най-проактивните платформи, които предпочитат да диктуват тенденциите и да казват какво се случва.

Чрез Facebook стигат до хората в неанглийска среда, а в X има „много ангажираност, но и големи неприятности“. „Модерираме много внимателно и оценяваме високо броя на последователите ни там“, допълни той.

„Ние желаем партньорите ни да бъдат с нас, но в същото време, не искаме платформите ни да бъдат просто една дълга поредица от реклами. Така че, автентичните послания са най-важни за нас“, допълни в заключение представителят на UEFA.