Загубата на най-големия японски производител на потребителски стоки - Sony за тримесечието януари-март се е повишила в резултат на разходите с пускането на новата игрова конзола PlayStation 3, съобщиха от рекламата.

За тримесечието от компанията отчетоха загуба в размер на 67.6 млрд. йени (563 млн. долара), което бе повече от тази в размер на 66.5 млрд. йени през същото тримесечие на миналата година.

Продажбите на компанията са нараснали обаче с 13%, до 2.01 трлн. йени (16.8 млрд. долара) на годишна база.

За доброто им представяне са съдействали добрите продажби на плазмените телевизори с марката Bravia, преносимите компютри Vaio, както и видеокамерите, произвеждани от компанията.

За настоящата фискална година от компанията прогнозират нарастване на печалбата си близо два пъти до рекордните 320 млрд. йени (2.7 млрд. долара).

Продажбите на компанията за изтеклата в края на март фискална година са се повишили с 10%, в сравнение с предходната до рекордните 8.3 трлн. йени (69 млрд. долара).

За фискалната 2008 година от японската компания прогнозират продажби в размер на 8.78 трлн. йени.

От Sony са продали 5.5 млн. конзоли PS3 за изминалата фискална година, което бе под целените от компанията продажби в размер на 6 млн. броя.

През настоящата фискална година надеждите на Sony са за продажба на 11 млн. конзоли.

Продажбите на джоинт-венчъра за производство на мобилни телефони - Sony Ericsson са се повишили с 515 през изминалата година, до 83 млн. броя.