Бизнес център ще замени пивоварния завод във Варна
Бизнес и логистичен център с разгърната застроена площ от близо 90 хил. кв. м ще бъде изграден на мястото на пивоварния завод във Варна. Това съобщи собственикът на "Булбрю" АД - компанията, производител на бирата с марките "Варна", ММ, "Леденика" и "Хаберман", Михаил Миков.
Строителството на центъра ще отнеме две години, а инвестицията ще бъде в рамките на 45 - 50 млн. евро, каза Михов. Проектът е дело на варненското архитектурно бюро "Дизарх" ООД. Той предвижда сградата да бъде прорязана в средата, така че да се оформи своеобразен площад, пише в. Дневник.
Комплексът ще бъде на шест етажа, един от които терасовиден и с два сутерена. Бизнес центърът ще бъде разположен на парцел от 37 дка. Застроената площ ще бъде 8710 кв. м, а разгънатата застроена площ (РЗП) - 89 864 хил. кв.м. Над една четвърт от парцела ще бъде озеленена. Ще бъде изградена и пътна инфраструктура. В центъра ще има шоурумове със складове, офиси, конферентни и мултифункционални зали и изложбени площи, каквито в момента във Варна няма.
Проектирани са още ресторант, детска занималня и две хеликоптерни площадки. На територията на комплекса ще има дори бизнес хотел със самостоятелен вход, в който ще бъдат обособени VIP стаи. Центърът ще разполага още с товаро-разтоварно депо за 10 тежкотоварни автомобила. Това ще позволява самостоятелно зареждане на шоурумовете, разположени на приземния етаж. При строителството ще бъдат осигурени общо 1200 паркоместа.
Всички офис площи ще бъдат от най-високия клас ААА според класификацията на типа офиси на BOMA (Building Owners and Managers Associations), твърди Михов. Стандартът дава на наемателите максимална свобода за ефективно разпределение на площите съобразно големината, формата и разположението на помещенията. Техният брой ще бъде 72, като отделно ще бъдат обособени и 23 изключително луксозни VIP офиса.
Новият бизнес център ще бъде в съседство с изграждащия се "Бизнес парк Варна" АД. "Това ще предопредели бурното развитие на района, който граничи със Западната промишлена зона", казва Михов. Според него удобството, което подобни центрове предоставят, са концентрацията и разнообразието на различни услуги на едно място и наличието на площи за паркиране и озеленяване. Това е причина за интереса към зоната както от страна на инвеститорите, така и на бъдещи наематели, смята собственикът на "Булбрю".
Тъй като логистичните комплекси в покрайнините на града дават възможности за постигане на по-мащабно строителство с повече по-ниски наемни равнища, в новия бизнес център целим да привлечем по-крупни фирми, които имат нужда от големи площи за излагане на продукцията си, уточни още Михов. По думите му на парцела на пивоварния завод от старите промишлени сгради ще бъде запазено само производството на вино. Останалите сгради ще бъдат съборени, информира още Дневник.
Концепцията на "Булбрю" не предвижда продажба на офиси, магазини и складове, а само отдаването им под наем. Не е изключено обаче при появата на инвеститор с интерес към поне 50 на сто от центъра да се стигне и до такава развръзка, коментира Михов.