Бизнес доверието в Япония близко до двугодишния си максимум за изминалото тримесечие
Бизнес доверието в Япония се е задържало на близо две годишен максимум за тримесечието март-юни, посочиха изнесени днес данни на японската централна банка.
Индексът Tankan, който е и най-близко следеният индикатор за развитието на бизнеса във втората най-голяма световна икономика възлезе на 23 пункта за изминалото тримесечие, което е близо до рекорда му за последните две години от 25 пункта за тримесечието, приключило до декември миналата година.
Резултатът отговори на средните очаквания на анализаторите, които прогнозираха стойност от 23 пункта за периода.
Доверието в сектора на услугите се е задържало при 15-годишен максимум от 22 пункта за трето поредно тримесечие.
Данните доведоха до спекулации за повишение на лихвите от страна на централната банка, като към момента краткосрочните лихви при ниво от 0.5% на годишна база са сред най-ниските от развитите индустриални държави. Повишението се очаква да стане реалност на срещата на централната банка през август.
След данните йената регистрира известно повишение спрямо останалите основни валути, като към момента един долар се разменя на нива от 122.95 йени, след като преди изнасянето на данните се търгуваше на нива от около 123.10 йени за долар.
Големите компании в Япония са повишили капиталовите си разходи с 7.7 за фискалната година, приключила на 31 март, което бе под средните очаквания на анализаторите за ръст от 9% на годишна база.
Върху износа им обаче се очаква да натежава забавянето на щатската икономика, която е и основна дестинация за износ на японските компании.
Добрите очаквания на компаниите в страната се предопределят до голяма степен и от силното поевтиняване на националната валута на страната.
За последните три месеца йената е загубила 4.3% спрямо долара и 5.7% спрямо еврото, което прави японските стоки по-предпочитани на международните пазари.
В същото време равнището на безработица в страната се е задържало при ниво от 3.8% през май, което е и най-ниското й ниво от девет години насам. Ниската безработица съдейства за повишение на потребителските разходи в страната.