Американците харчат 41 млрд. долара годишно за домашните си любимци
Американците харчат забележителните 41 млрд. долара годишно за своите домашни любимци, като сумата превишава брутния вътрешен продукт на страната ни, както и на всички останали страни по света с изключение на 64.
В същото време сумата е близо два пъти по-голяма от същата, харчена преди десетилетие, сочат данни, публикувани в щатските медии.
През следващите две години разходите за домашните любимци се очаква дори да се повишат и да достигнат забележителните 52 млрд. долара, според изследователската компания Packaged Facts.
Разходите за храна и други грижи надвишават тези, осъществявани от жителите на най-голямата световна икономика за кина, възлизащи на 10.8 млрд. долара и видеоигри в размер на 11.6 млрд. долара, сочат още данните.
Собствениците на домашни любимци стават все по-взискателни към потребяваните стоки.
Отдавна фразата "кучешки живот" вече не е синоним за човек, спящ на улицата и потънал в мизерия. Днес кучетата живеят далеч по-добре дори и от много хора по света. Според изследване на APPMA 42% от кучетата в САЩ спят в леглата на своите собственици.
Половината от собствениците на кучета заявяват, че когато купуват кола се грижат за удобството на своите домашни любимци, като една трета от тях им купуват подаръци за рождените дни.
Много хора дори не желаят да употребяват думата собственик, твърдейки, че е спорен въпрос кой кого притежава.
Нарастването на разходите за домашни любимци е довело и до бум в индустрията, някога отъждествяваща се с продажбата на каишки и храна. Вече се предлагат услуги като хапчета против депресия на домашни любимци, лазерно отстраняване на ракови образувания, козметични продукти и дори психотерапия.
Близо 77% от кучета, както и 52% от котките са били подложени на лечебни процедури по данни на APPMA през изминалата година, което е повишение с 20% спрямо изминалата година.
Все повече компании по света, като Procter & Gamble (PG ) и Nestlé (NSRGY ), проучват нови възможности за предлагането на продукти, насочени към домашните любимци.
След потребителската електроника, бизнесът за предлагането на услуги за домашни любимци е бил най-повишаващият се в сектора на търговията, като регистрира ръст от 6% годишно.