Билборд АД - първата публична компания в българския рекламен бранш
Билборд АД е първата компания от българския рекламен бранш, която ще листне акциите си на Българската фондова борса. Дружеството ще реализира първично публично предлагане от 5 до 7 декември 2007 г., съобщават от Билборд.
Ще бъдат предложени 1 500 000 броя акции, а емисионната (продажната) цена на новите акции ще бъде определена по метода “букбилдинг”, като очакваният ценови диапазон е 5.50 лв. – 7.50 лв. Мениджър на емисията е Първа Финансова брокерска къща.
Билборд АД е водещата компания в широкоформатния печат у нас. В пазарния си сегмент Билборд има редица стратегически бизнес предимства, по отношение на които почти няма конкуренция у нас. Сред тях са изработката на огромни по площ мегабордове и други материали за външна реклама, изпълняването на уникални като качество и тираж поръчки, както и печат с всякакъв размер върху различни нестандартни материали.
Освен в областта на широкоформатния печат „Билборд” АД развива дейност и в офсетовия печат чрез дъщерното дружество „Дедракс”. Пазарни предимства на дружеството са възможността за печат във всички познати формати и в много кратки срокове, както и пълната гама от довършителни операции.
Друга част от групата „Билборд” АД е и дъщерното дружество „Моушън артс”, изградило рекламната мрежа в столичното метро. Компанията управлява рекламните площи в метрото под наложената търговска марка „Метрореклама”. „Моушън артс” е пионер и в нов сегмент от рекламния бизнес със сериозен потенциал за развитие – интериорната реклама в големи търговски вериги, една от които е Била.
Бизнес процесите в групата „Билборд” АД се управляват от интегрирана информационна система, която силно повишава качеството и ефективността на работата.
„Билборд” АД ще използва набраните в рамките на първичното публично предлагане средства, за да финансира своята инвестиционна програма. Основна цел на компанията е, в отговор на нарасналите потребности на бурно развиващия се рекламен пазар у нас, да увеличи производствения капацитет на своите дъщерните дружества и по този начин да осигури чувствителен ръст в продажбите на групата.