Херти навлиза на нови пазари, инвестира 25.9 млн. лв. до 2010 г.
Водещият български производител на алуминиеви и пластмасови капачки Херти АД обяви намеренията си за навлизане на нови пазари в страни от Южна Америка (Чили и Аржентина) и Африка (ЮАР), във връзка с предстоящото на 25 януари първично публично предлагане на акции.
В момента 80% от продукцията на компанията се реализира в чужбина и тя има участие в три дружества в Румъния, Франция и Великобритания, като в същото време алуминиевите капачки заемат 90% от пазара в България. Засилване на пазарното присъствие в чужбина, с оглед на световните тенденции за повишено използване на алуминиеви капачки във винопроизводството, изпълнение на четиригодишната инвестиционна програма за 25 млн. лв. и повишаване на производствения капацитет на компанията, са сред основните приоритети на Херти.
В периода 2004–2006 компанията инвестира 3.9 млн. лв. в разширяване на производствените мощности, складовата база и инфраструктурата на предприятието. През 2007 г., до м. септември, са направени инвестиционни разходи за още 4.16 млн. лв.
Херти АД изпълнява инвестиционна програма за периода 2007-2010 г. на обща стойност 25.895 млн. лв., с акцент на 2008 г. – с планирани инвестиции от 11.764 млн. лв.
Около 80% от продукцията на Херти АД се изнася в 35 държави в света. Основни пазари са ЕС и Турция (с обем от 42.8%), Русия и бившите съветски републики (42%) и арабските страни (1.5%). В ЕС с най-голям дял са Великобритания (7.71% от продукцията) и Румъния (7.06%), следвани от Унгария (4.07%), Австрия (3.19%) и Франция (1.44%).
Херти АД има 90% пазарно присъствие в България. Корпоративни клиенти на компанията са производители на високоалкохолни напитки – Винпром Пещера, СИС Индъстрийс, Вини Сливен; винарски изби – Дамяница, Домейн Бояр, Менада; производители на безалкохолни напитки и минерални води – Горна Баня, Девин, А и Д Комерсиал; фармацевтични предприятия – Софарма, Актавис.
Поръчки за участие в първичното публично предлагане на компанията ще се приемат на 25 януари 2008 г., а резултатите от тяхното разпределение, на база метода „букбилдинг”, ще бъдат обявени на 28 януари 2008 г. Емисията, която ще бъде предложена за продажба е в размер на 3 милиона нови и до 1.4 милиона стари акции от капитала на Херти АД с номинална стойност 1 лев и минимална емисионна стойност 3.10 лева за акция. При успешно записване на всички акции, капиталът на компанията ще бъде увеличен до 15 милиона лева.
Херти произвежда различни видове капачки от алуминий и пластмаса за алкохолни напитки и вино, безалкохолни напитки, минерална вода, зехтин, както и за фармацевтичната индустрия. Компанията, основана през 1993 г. в Шумен, е основният производител в България и е сред първите 10 компании-производители в Европа в този бранш.