България - съвременна дестинация за четири сезона
"България - Съвременна дестинация за четири сезона"- под това мото председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова откри денят на България на международното туристическо изложение Интурмаркет, което започна на 15 март в Москва и ще продължи до 18 март, информират от Държавната агенция по туризъм (ДАТ).
Наред с Крушкова „лентата” на българския щанд прерязаха и Сергей Наришкин, вицепремиер – ръководител на апарата на правителството на Руската федерация и съпредседател на Българо-руската комисия за икономическо сътрудничество, Владимир Стржелковски, ръководител на Федералната агенция по туризъм на Русия, Владимир Титов, заместник-министър на външните работи, както и извънредния и пълномощен посланик на Република България в Москва, Пламен Грозданов.
Откриването бе отбелязано с фолклорни танци от различни области на България, изпълнени от пловдивската фолклорна група „Акрани”. Част от културното наследство на нашата страна присъства чрез копие на Панагюрското съкровище и демонстрации на иконопис. Внушителното представяне на България с щанд, разположен на 503 кв. м на централния вход на изложението, където върху 29150 кв. м експозиционна площ се представят 1100 фирми от 65 страни и 81 руски региона, бе високо оценено от многото посетители и журналисти. Цялостната организация на участието на България се осъществи и с пълното съдействие от страна на Службата по търговско-икономически въпроси към Посолството на България в Москва.
В рамките на българското представяне се проведе и традиционната пресконференция на България за руски медии, туроператори и представители на регионите. Крушкова посочи, че извън познатите морски и ски туризъм, България разполага с отлични условия за балнео, спа и уелнес, културно-исторически, конферентен, селски и еко туризъм, голф и други модерни туристически продукти. Доказателство за интереса на руските туристи към дестинация България е и фактът, че през 2007 г. 249 128 граждани на Руската федерация са посетили нашата страна с цел туризъм, което е с 14.2% повече от 2006 г.
Държавната агенция по туризъм отделя голяма част от рекламния си бюджет за промотиране на България в Русия. Наскоро бе стартирана рекламна кампания в централни и регионални ТВ канали, която ще бъде повторена през май. Излъчват се 5 телевизионни клипа: за културно историческото наследство, за балнео, спа и уелнес, за селски и еко, за морски и младежки туризъм и общ имиджов клип. С финансиране от еврофондовете, кампанията ще бъде разширена освен в електронните медии, в печатни издания и билбордове. България е на 16 място в класацията от предпочитани дестинации за руските туристи, начело са Турция, Египет и Финландия.
Много въпроси бяха зададени за визовия режим. От първи април руските граждани ще имат право не само на едногодишни многократни, но и на дву- до петгодишни визи. Собствениците на имоти в България получават с предимство многократни визи, като от това предимство се ползват членовете на семействата им и техни близки приятели. През лятото се очаква да бъдат командировани допълнително служители в консулския отдел на българското посолство, както и да бъде удължено работното време.
Програмата за следващите дни предвижда срещи на председателя на ДАТ с руски и български туроператори.