Десетте най-големи грешки при индивидуалното банкиране
В качеството си на индивидуален банков клиент в днешно време трябва да сте по-предпазливи и да обръщате сериозно внимание на това, което се случва със сметката ви, съветват от AllBusiness.com.
Банковите грешки и рискът от кражба на идентичността налагат да бъдете активни и да вземете определени предпазни мерки. Нещо повече, промените в банковата политика могат да доведат до обърквания. Ето и някои от най-често срещаните банкови грешки, които трябва да се стремите да избягвате:
1. Ненавременното разглеждане на банковите ви извлечения. Най-голямата грешка в идивидуалното банкиране е да не отваряте и да не разглеждате банковите извлечения, когато ги получавате. Това е единственият начин, по който ще разберете, ако има някаква грешка по сметката ви или ако салдото по сметката е под минимума, за което ще трябва да платите такса. Отделяйте по няколко минути, за да прегледате банковите си извлечения.
2. Ненужното плащане на банкови такси. Банкирането е конкурентен бизнес. Има банки, които налагат такси за различни услуги, за които други не го правят. Не плащайте ненужни такси, само защото сте прекалено мързеливи, за да проверите какво предлагат другите банки. По същия начин не се примирявайте с по-ниски лихви по депозит, ако в удобна за вас банка предлагат по-високи такива.
3. Отавянето на следи. Оставянето на показ на ненужни вече банкови документи ви прави лесна мишена за крадците на идентичност и измамниците. Ако направите грешка при попълването на вносна бележка, например, не я оставяйте просто така на гишето и не я изхвърляйте в кошчето в банката, без да я скъсате преди това. С всички банкови документи, от които планирате да се освободите, трябва да се процедира по същия начин. Нарежете ги или ги накъсайте на малки парченца.
4. Онлайн банкиране на публични места. Безжичният интернет ви дава възможност да влезете в световната мрежа дори и от любимото ви заведение. Въпреки това, трябва да се замислите добре преди да пристъпите към онлайн банкиране от публични места посредством безжичен интернет. Степента на сигурност не е същата, както когато използвате собствения си безжичен рутер.
5. Използването на лесна парола. Първо, не използвайте очевидна парола като рождената си дата например. Второ, сменяйте паролата си периодично. Трето, не записвайте паролата си, особено върху нещо, което не се намира в дома ви.
6. Невземането на предпазни мерки по отношение на работата с банкомат. Банкоматите могат да са от голяма полза, когато имате нужда от пари в брой. Независимо от това, трябва да действате умно и да не записвате ПИН номера си, особено върху картата си. Също така не размахвайте открито пари пред банкомата или въобще не използвайте устройството, ако се чувствате физически заплашени.
7. Подписването на чекове, преди да сте влезли в банката. Хората го правят постоянно, за да пестят време. Ако обаче загубите подписан чек може да загубите и парите. Подписвайте чековете си в банката, дори и ако това ви отнема повече време.
8. Оставянето на номера на банковата ви сметка на място, видимо за другите. Ако разглеждате банковото си извлечение в офиса, го приберете в джоба или в чантата си, след като приключите. Това важи за всички банкови документи.
9. Приемането по презумпция, че трябва да изтеглите заем от вашата банка. Ако имате нужда от заем или сте в процес на търсене на ипотечен заем, не е задължително да заемате от вашата банка. Можете да я включите като опция, но при всички случай трябва да разгледате и офертите на другите банки.
10. Несъздаването на добри взаимоотношения с банковите служители. Независимо дали ползвате онлайн банкиране или го правите персонално в банката, трябва да опознаете служителите, които обслужват клиентите. Запознайте се с мениджъра на вашия клон и установете разбирателство с хората, които отговарят за парите ви.