И 200 лева стигат за качествен велосипед
От 200 до 12 хил. лв. струват велосипедите, които се предлагат на българския пазар. Както във всяка друга сфера, двуколесните превозни средства подлежат на моди и на технологично обновяване, пише в. Монитор.
Цената е основният фактор за избор при покупка на велосипед, а купувачите се увеличават със затоплянето на времето.
Четири са основните български производители на велосипеди: монтанската компания "Крос", пловдивските "Спринт", "Макском" и "Лидер", благоевградската "Робифир" и ловешката "Балкан".
Едни от най-добрите велосипеди в София могат да се намерят в магазините на "Веломания". Тези с марка Drag са проектирани и произведени в България, но са сглобени с компоненти на едни от най-добрите фирми за велосипедни части в света.
От магазина обясниха за "Монитор", че мнозина клиенти, които разбират от велосипеди, съзнателно си купуват по-евтини, за да могат без притеснение да ги заключат на улицата. Поради голямата изобретателност на крадците понякога е нужна повече от една ключалка, за да се подсигури не само рамката на колелото, но и гумите. При по-дълго отсъствие някои от колоездачите взимат седалката със себе си. Сред колоездачните аксесоари най-често се купуват ръкавици, защото те пазят дланите от протриване.
Цените им са между 10 и 35 лв. Също така популярни са тубите за вода, багажните кошнички. Те струват между 8 и 40 лв. Онези, които карат колелото си и в дъждовно време, монтират и калници, които са около 30 лв. и за двете гуми.
Най-малко популярни са каските, защото едно от традиционните удоволствия на карането на колело е вятърът да раздухва косите. Въпреки че те са задължителен аксесоар според закона, любителите на уикенд разходките в парка изобщо не мислят за тях. Иначе цените им варират между 20 и 100 лв. в зависимост от вида и сигурността, която предлагат.
Когато човек си купи колело, трябва да е наясно и кое е най-близкото място, където да получи качествена поддръжка. И макар момчетата да обичат сами да човъркат из механизмите, девойките залагат на осигурен сервиз.
Повечето професионални магазини за продажба на велосипеди предлагат и допълнителни услуги. Изправянето на джанти и затягането на спици например излиза максимум 15 лв., а смяната на верига е около 5 лв. Веригите според типа си варират между 10 и 14 лв. Подобни са и цените на зъбните колела. Различните видове гуми пък могат да ви излязат от 18 лв. за най-обикновени до 100-ина лв. за Nokian Extreme.
Сред най-леките велосипеди са тези за професионален спорт. Направени са от най-модерния за времето ни материал карбон и българските модели струват около 7 хил. лв.
Чуждите модели от същия материал стигат и до 12 хил. лв., но могат да се купят само по поръчка.
Най-често срещаният у нас велосипед е планинският, който е само с преден амортисьор. Предвиден е да се кара и в града, и по сравнително равни пътечки. Условно нареченият "планински велосипед" е с много разновидности, които се отразяват в цената. Тя варира от 200 лв. до 5-6 хил. лв.