Commerzbank планира увеличение на печалбата от потребителско банкиране
Втората най-голяма банка по активи в Германия - Commerzbank AG, планира да увеличи с повече от 20% оперативната печалба на подразделението си за потребителско банкиране през тази година, предава Bloomberg.
Това ще стане основно посредством откриването на нови клонове и привличането клиенти и депозити.
Commercialism очаква да обслужва 6 милиона клиенти на дребно и малки компании до края на годината, след като добави нови 70 000 през юли, се казва в електронно съобщение на банката разпространено днес. Оперативната печалба на подразделението възлиза на 401 млн. евро през 2007 г. и е нараснала с 22% на годишна база през първите шест месеца на тази година.
Целта не е толкова амбициозна, като се имат предвид резултатите на банката за първото полугодие, според Андреас Веезе, анализатор в UniCredit SpA.
Подразделението за потребителско банкиране открива 10 нови клона в Хамбург, като предлага банкови сметки с висока лихва и отделя повече средства за маркетинг, за да привлече клиенти и депозити.
Commerzbank е привлякла 6.3 млрд. евро спестявания през първите шест месеца на тази година, в сравнение със 7.3 млрд. евро за цялата 2007 г.
Акциите на банката са се обезценили с 23% от началото на годината, като пазарната й стойност в момента възлиза на 13.4 млрд. евро.