Най-доброто и най-лошото от 2008 г.
Businessweek изготви класация на най-доброто и най-лошото в различни области на живота за 2008 г.
Най-добре представящ се фондов пазар - Тунис
По данни от 8 декември 2008 г. фондовата борса на Тунис е единствената в света, която отбелязва 13% ръст от началото на годината. В четвъртото тримесечие обаче, дори тя изпита трудности - от септември до 8 декември индексът Tunindex е паднал с 3 400 до 2 931 пункта.
Най-зле представяща се фондова борса - Исландия
Американският фондов пазар определено претърпя загуби - индексът S&Poor's 500 се е понижил с 38% за годината, но това не е нищо, в сравнение със загубата на исландския OMX Iceland 15. От началото на годината до сега тя възлиза на 90%, като дори бе отбелязан рекорден срив от 77% в една единствена сесия!
Държава с най-ниска инфлация - Германия
През ноември индексът на потребителските цени е с едва 1.4% по-висок на годишна база. Това се дължи най-вече на поевтиняването на петрола.
Държава с най-висока инфлация - Венесуела
Индексът на потребителските цени във Венесуела е скочил с 32.7% на годишна база през ноември. Предишният път когато богатата на петрол южноамериканска държава отчете инфлация над 30% бе през 2003 г.
Най-нисък реален ръст на БВП - Латвия
В третото тримесечие на 2008 г. само три държави в света отбелязват понижение на ръста на БВП, според Bloomberg. Най-зле е положението в Латвия. През 2007 г. страната бе една от държавите с най-висок ръст на БВП, но тази година е точно обратното. Това се обяснява със спукването на балона в сектора на недвижимите имоти и със срива на втората по големина банка в държавата - Parex Banka.
Най-висок реален ръст на БВП - Перу
Пет развиващи се държави отбелязват ръст на БВП от над 9%. Това са Перу, Румъния, Китай, Индия и Шри Ланка. Поради финансовата криза, обаче, правителството на Перу прогнозира ръст от 6.5% за 2009 г. спрямо 9.92% за тази година.
Най-добър спектакъл - Откриването на Олимпиадата в Пекин
В церемонията, проведена на 08.08.08, участваха 14 000 актьори и тя определено бе най-зрелищното събитие за годината.
Най-лош спектакъл - Wal-Mart
172 милиона купувачи се втурнаха към моловете в Америка в Черния петък - денят след Деня на благодарността. Това е най-известният ден за шопинг в САЩ. Тази година обаче купувачите са изхарчили средно 372.57 долара, което е със 7.2% по-малко от миналата година.
Но най-лошото в случая бе, че голямото пазаруване взе човешка жертва - служител на Wal-Mart бе стъпкан до смърт от клиенти, втурнали се да купуват стоки с намаление.
Най-голямата лъжа в медицината - витамините
В САЩ се продават витамини и хранителни добавки на стойност над 13 млрд. долара всяка година. Милиони хора ги вземат всеки ден, заблуждавайки се, че правят нещо полезно за здравето си. Все повече проучвания обаче показват, че допълнителното приемане на витамини не помага по никакъв начин на организма.
Най-добър интерфейс дизайн - iTunes
През септември Apple представиха новия дизайн, който Businessweek определят за най-добрия тази година.
Най-лош интерфейс дизайн - Facebook
През май Facebook въведоха нов дизайн, като целта им бе да намалят хаоса на страницата, дължащ се най-вече на досадните приложения. Потребителите толкова го намразиха, че групата I hate the new Facebook (Аз мразя новия Facebook) има вече 1.5 млн. членове.
Най-добър маркетинг в музиката - Лил' Уейн
А казват, че вече никой не купувал албуми. Рапърът Лил' Уейн продаде 1 млн. копия от третия си албум Tha Carter III само за една седмица! Той успя да направи това, като пусна няколко микса в интернет, които изрекламира добре. Тази година Лил Уейн има осем номинации за Грами.
Най-лош маркетинг в музиката - Guns N' Roses
Аксел Роуз накара хората да чакат около 17 години за албума Chinese Democracy. Дори започнаха да го вземат на подбив. Компанията Dr. Pepper обяви, че ако групата спази обещанието си и издаде албума тази година, ще раздаде на всеки американец безплатена напитка (накрая те не спазиха обещанието си докрай, но това е друга тема).
Най-добра кола - Ford Fiesta
Новата Festa е точно това, от което хората имат нужда в момента - малка, стилна и с нисък разход на гориво. Върви с дизел, но най-вероятно компанията ще направи бензинов вариант за САЩ.
Най-лоша кола - Cadillac Escalade Hybrid
Хибридът за 72 000 долара е точно обратното на това, което хоарат искат да видят днес, пише Businessweeek.
Най-хубава сграда - Националния стадион в Пекин
Изграждането на стадиона струва 423 млн. долара. Има прякора "птиче гнездо" заради уникалния си дизайн.
Най-малко вероятна сграда - Chicago Spire
Проектираната от испанския архитект Сантяго Калатрава Chicago Spire трябва да бъде висока 610 метра, което ще бъде най-високата сграда в Америка. Но в началото на октомври Калатрава и инвеститорите се скараха. Той твърди, че те му дължат 11.34 млн. долара за работата му по сградата. Това поставя бъдещият й строеж под въпрос.
Най-добри имидж решения - Стив Джобс
Всеки път, когато представя нов продукт (като MacBook Air, например), Стив Джобс вдига толкова много шум, все едно това е най-голямото чудо на света.
Най-лошо имидж решение - да отидеш да искаш финансова помощ с частен самолет
Изпълнителните директори на Рик Уагонър (GM), Боб Нардели (Chrysler) и Алън Мълали (Ford) посетиха Вашингтон с цел да молят за финансова помощ за компаниите си в размер на 25 млрд. долара от парите на данъкоплатците. Пресата ги направи на пух и прах, защото пътували до там с частни самолети. Всеки със собствен. Финансовата помощ им била отказана.
Най-успешна нова кафена напитка - McDonald's Coffee
За да е в крак с модата, McDonald's реши да въведе кафени напитки като Latte, Moccachino и т. н. Това ще е най-голямото нововъдение на компанията от 1977 г. до сега. Проблемът е, че трябва да се инсталират нови машини в и без това малките закусвални.
Най-неуспешна кафена напитка - Starbucks
Веригата позагуби от блясъка си и през януари Хауърд Шулц се принуди да се върне на поста изп. директор. През април той оповести новия си план - напитка Pike Place Roast, която беше отговор на упреците, че Starbucks нямат по-евтино кафе за средностатистическия гражданин. Тя бе пълен провал.