Бутиците в Ню Йорк в момента предлагат значителни намаления на своите стоки като по-големите търговци на дребно като Macy's Inc., Bloomingdales и Saks Inc дори стигат до 70% отстъпка от цената на някои стоки, пише Bloomberg.

По-малките магазини, които плащат повече за стоките, защото купуват по-малки количества, са принудени да изравняват цените с по-големите играчи и да се примирят с по-ниския марж на печалба.

Продавачите също така трябва да са много внимателни в този период, защото някои купувачи лъжат или преувеличават по отношение на намаленията, които се предлагат в конкурентните магазини.

Клиентка в магазин за обувки е заявила на продавач, че определен чифт ботуши, които са с цена от 535 долара, в конкурентен магазин струват 150 долара. След обаждане във въпросния магазин продавачът установява, че това съвсем не отговаря на истината. Регистрирани са и други случаи, в които клиентите лъжат за цената на една и съща стока продавана стока в други магазини.

Други пък предлагат продавачите да намалят цената на опредена стока, защото възнамеряват да платят в брой.

Общо 72% от потребителите заявяват, че са се пазарили за по-ниски цени в последните три-четири месеца, в сравнение с 56% година по-рано, показва проучване на America's Research Group.

Те са успявали да свалят цената в около 80% от случаите, в сравнение с около 50% година по-рано, според проучването.

Доста от магазините обаче налагат фиксирани цени и забраняват на продавачите си да се пазарят.

Големите универсални магазини правят много големи отстъпки на всякакви стоки, което прави нещата по-трудни за по-малките търговци на дребно.

Сюзан Вайс, която има собствен магазин за дрехи в Манхатън, споделя, че ако клиент е на път да си излезе с празни ръце от магазина, след като преди това е имал намерение да закупи определена стока, тя е готова да му предложи допълнително намаление, за да успее да реализира продажбата.