Десетте най-дразнещи навици в офиса
Виновни ли сте по някои от тези точки? Ако искате да ви обичат колегите, по-добре зарежете тези навици:
1. Протакате
Хората имат различен начин на работа - едни бързат да свършат задачите седмица преди крайния срок, други отлагат до последния момент. Второто може да ви донесе куп проблеми и омразата на колегите, на които рано или късно ще им писне да изнервяте обстановката, да ги молите спешно за съдействие и т.н.
2. Интернет досадници
Има хора, които по начало са си клюкари и говорят на всеки зад гърба. В днешно време, обаче ставате още по-уязвими, заради Facebook и подобните мрежи. Клюкарите обикновено добавят цялата фирма (включително хора от петия етаж, с които никога не са говорили на живо) за приятели във Facebook. Въпросът е деликатен - няма как да им откажете поканата за приятелство при положение, че сте колеги и се виждате всеки ден, а в същото време, не искате те да разглеждат снимките от почивките ви и да имат достъп до толкова много инфо за вас.
3. Пращате много имейли
Забавно е да получавате от време на време по някой мейл с шегички, но не ставайте досадни като разпращате на всички по 10 линка на ден. Избягвайте и да пишете имейли за неща, за които би било по-лесно да се обадите по телефона.
4. Правите се на първи приятели с шефа
Във всеки офис има поне по един подмазвач. Той е известен с това, че пее всичко на шефа и променя коренно поведението си, в момента в който началството влезе в стаята. Тези хора се чудят как да излязат на обяд с шефа, да си издействат покана за бира след работа и т.н.
5. Крадете от работното време
В различните компании имат различен етикет що се отнася до работното време. Ако денят започва в 8:30 на някои места няма проблем да пристигнете в 8:35, но на други е задължително да сте там най-късно в 8:28. Не само шефовете, но и колегите не обичат хората, които постоянно закъсняват и си тръгват по-рано (а ако не си тръгнат прекарват последните 25 минути в разчистване на бюрото, прибиране на чашите от кафе и други дейности тип „губя време"). Особено дразнещо е и да се краде от времето през деня - докато вие работите, някои се мотаят покрай автомата за кафе по 15 минути, непрекъснато са в пауза за цигара, случайно се засичат по коридора с други „крадящи време" и „случайно" си говорят по 20 минути и т.н.
6. Не се социализиратe
Има хора, които винаги отказват да пият по бира след работа, никога не се съгласяват на мач в неделя и като цяло се цепят от колектива за всякакви странични дейнсоти. Тях никой не ги обича много-много, и то не защото задължително са лоши - хората просто нямат шанс да ги опознаят и да се сприятелят с тях.
7. Философствате за всичко
Някои хора са експерти по всичко. Те обикновено са контра на всяко мнение и обичат да „обясняват нещата" на останалите, често с особено дразнещ и снизходителен тон.
8. Много говорите по телефона
Телефонът за това е мобилен, за да излезете от стаята, а не другите да излизат, за да не ви слушат обясненията с гаджето. Сред най-дразнещите навици на колеги са честите телефонни разговори, особено ако са на висок глас и са на лична тематика.
9. Обедната почивка
Натрапват се на обедната почивка или пък ви връчват цял списък с неща, които да им вземете , докато „тъй и тъй сте долу".
10. Искатe помощ в работата
Хубаво е колегите да си помагат, но има екземпляри, които нищо не могат да свършат като хората. Те вечно искат помощ и по-добре да им я окажете, защото иначе ще прецакат всичко и фирмата ще загуби два пъти повече време в „оправяне на гафове".